AMW podsumowuje spotkania edukacyjne w klasach mundurowych

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
6 marca 2020

Blisko 90 szkół odwiedzili pracownicy Agencji Mienia Wojskowego w ramach projektu „Edukacja wojskowa – współpraca AMW z Certyfikowanymi Wojskowymi Klasami Mundurowymi”. W zajęciach wzięło udział blisko 4200 uczniów z szkół ponadpodstawowych położonych w 14 województwach. Pierwsze wizyty ruszyły w połowie września 2019 roku, a ostatnia odbyła się 3 marca br. Na zaproszenie Agencji w akcję zaangażowali się też m.in. przedstawiciele z niemal 50 Wojskowych Komend Uzupełnień (WKU), żołnierze z  jednostek wojskowych oraz brygad obrony terytorialnej, grup rekonstrukcyjnych, muzeów i wojskowych klubów sportowych. Celem spotkań było zachęcanie uczniów do związania swojej zawodowej przyszłości z armią. Honorowy patronat nad akcją objął minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak.

Jesteśmy zadowoleni z przebiegu projektu. Udało się nam się przeprowadzić spotkania edukacyjne w 88 szkołach położnych aż w 14 województwach. Dodatkowo duże zainteresowanie sprawiło, że dwa spotkania w  Bielsku-Białej, na którym pojawiło się 400 uczestników, zostało zorganizowane w kinie.  Łącznie w przygotowanych przez Agencję zajęciach wzięło udział ponad 4 tys. uczniów. Mamy nadzieję, że nasza akcja przyniesie zamierzone efekty i młodzież z klas mundurowych zwiąże swoją przyszłość z wojskiem, bo taki był najważniejszy cel tego przedsięwzięcia. Chcieliśmy pokazać młodym ludziom, że służba w armii daje nie tylko poczucie stabilności, ale stwarza też szansę zawodowego rozwoju – podsumowuje prezes AMW Krzysztof Falkowski.

Projekt „Edukacja wojskowa – współpraca AMW z Certyfikowanymi Wojskowymi Klasami Mundurowymi”  otworzyło spotkanie zorganizowane 12 września w I Liceum Ogólnokształcącym CN-B im. 13 Pułku Piechoty w Pułtusku. Cykl zakończyła wizyta w Zespole Szkół Technicznych nr 1 im. prof. Wacława Żenczykowskiego w Kłodzku 3 marca br. Zależnie od odwiedzanej placówki, liczby prowadzących oraz uczniów spotkania trwały od 45 minut do 2 godzin. Lekcje podzielone były na segmenty. Część zajęć prowadzili pracownicy AMW, a  część należała do przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień, jednostek wojskowych, brygad Obrony Terytorialnej oraz innych zaangażowanych w projekt instytucji. Każda z organizowanych lekcji  kończyła się wręczeniem uczniom upominków przygotowanych przez pracowników Agencji oraz wspólnym zdjęciem.

Z myślą o uczniach AMW przygotowała specjalną prezentację, która w komunikatywny i dostosowany do odbiorców sposób pomagała wyjaśnić różnice w realizacji prawa do zakwaterowania oraz wskazywała korzyści wynikające ze związania swojej przyszłości z wojskiem. Dzięki udziałowi w spotkaniach młodzież mogła nie tylko zapoznać się z działalnością i zadaniami Agencji, ale też dowiedzieć się o uprawnieniach kwaterunkowych, które przysługują żołnierzom zawodowym. Spotkania były też dobrą okazją do promocji sklepu internetowego AMW oraz punktów stacjonarnych, gdzie można nabyć wojskową odzież oraz niepotrzebny już armii sprzęt. Uczniów zachęcano też do odwiedzin strony Agencji na Facebooku oraz strony w „W Twoich rękach”, która przedstawia działalność Agencji i pokazuje, jak w kreatywny sposób można wykorzystać oferowane przez nią mienie.

Cieszymy się, że w realizację projektu włączyło się też wojsko. Wystąpienia przygotowane przez oficerów Sił Zbrojnych RP były bardzo dobrym uzupełnieniem prowadzonych zajęć. Pozwoliło to uczniom na zapoznanie się z formalnymi aspektami rekrutacji i samej służby. Dodatkowo z pierwszej ręki mogli usłyszeć o codziennych realiach bycia żołnierzem. Strzałem w dziesiątkę okazały się też prezentacje sprzętu, które ożywiały każde spotkanie. Na przykład nie brakowało chętnych do przymiarki spadochronów przywiezionych na zajęcia przez wojskowych z 6. Brygady Powietrznodesantowej – wyjaśnia dyrektor Oddziału Regionalnego AMW w Krakowie Przemysław Wierzba.

Oprócz tradycyjnych wizyt w szkołach, jedno ze spotkań odbyło się też w kinie Helios w Bielsku-Białej. Dzięki połączeniu wideo z bazą w Bagram w Afganistanie uczniowie mogli zadać pytania żołnierzom z Polskiego Kontyngentu Wojskowego. Z kolei uczestnicy zajęć współorganizowanych przez poznański oddział AMW mieli okazję porozmawiać z utytułowanymi sportowcami-żołnierzami z Wojskowego Klubu Sportowego „Grunwald” – w tym m.in. z Moniką Michalik - zapaśniczką i brązową medalistką Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016 w Rio de Janeiro. A o kwestie związane z edukacją historyczną i dziejami polskiej wojskowości na części organizowanych spotkań zadbała Grupa Rekonstrukcji Historycznej „12 Pułk Ułanów Podolskich”.

Cykl spotkań „Edukacja wojskowa – współpraca AMW z Certyfikowanymi Wojskowymi Klasami Mundurowymi”  to kolejny projekt  zrealizowany przez Agencję na rzecz uczniów z klas mundurowych. W minionych latach Agencja udzielała też wsparcia dla Biura do Spraw Proobronnych przy organizacji konkursu fotograficzno-filmowego „Zoom na proobronność” fundując m.in. nagrody dla uczestników konkursu.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

18.05.2020 AMW zaprasza na zakupy. Sklepy stacjonarne znów otwarte 08.05.2020 Pozytywna ocena NIK udanym podsumowaniem działalności AMW w 2019 roku 10.04.2020 Agencja Mienia Wojskowego i AMW Rewita wspierają walkę z koronawirusem 16.03.2020 Agencja Mienia Wojskowego zamyka czasowo sklepy i Biura Obsługi Klienta 06.03.2020 AMW podsumowuje spotkania edukacyjne w klasach mundurowych
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY