Nowy rozdział w AMW. Agencja i piloci F16 promują czytelnictwo

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
17 września 2019

Agencja Mienia Wojskowego i piloci z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach znów połączyli siły. Tym razem celem jest promocja czytelnictwa i słuchanie audiobooków. Poznański oddział AMW objął patronat nad projektem realizowanym przez Fundację „Słowo i Kropka” oraz strony naszeczytanie.pl. Na prośbę Agencji piloci samolotów F-16 przeczytali i nagrali bajki, których najmłodsi będą mogli posłuchać w internecie. AMW już planuje współpracę z kolejnymi żołnierzami. Tym razem będą to spadochroniarze, a w kolejce czekają czołgiści.

Zaangażowaliśmy się by wesprzeć działania Fundacji, ponieważ doceniamy znaczenie czytelnictwa. Do udziału w tym przedsięwzięciu postanowiliśmy zaprosić żołnierzy. W pierwszej kolejności - pilotów z Krzesin, z którymi już wcześniej współpracowaliśmy, choćby wspierając związany z bazą F-16 Tiger Demo Team Poland. Dzięki udziałowi w tej akcji nie tylko zachęcamy najmłodszych do czytania i rozwoju swoich zdolności, ale też budujemy pozytywny wizerunek Sił Zbrojnych RP i pokazujemy postawy godne naśladowania  – tłumaczy dyrektor Oddziału Regionalnego AMW w Poznaniu Krzysztof Dembiński.

Nagrania ruszyły w drugim tygodniu września tygodnia. Przedstawiciele fundacji razem ze swoim mobilnym studiem nagraniowym  pojawili się w bazie w Krzesinach, gdzie w kabinach samolotów F-16 zarejestrowali lektorski debiut dwóch pilotów. Wybór padł na ludowe bajki - „Wilk i człowiek” oraz „Tchórzliwy diabeł”. Nagrania są już dostępne na bezpłatnym kanale „Nasze czytanie” na platformie YouTube:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLg-YGiOGOvd3AkUf99U_9dp9Pm1jL-x7Y

Czytanie najmłodszym to prawdziwe wyzwanie, bo dzieci to czujny i wymagający odbiorcy. Cieszy mnie jednak to, że  mogłem je podjąć i się z nim zmierzyć. W moim fachu odrywanie się od ziemi to chleb powszedni, dlatego tym bardziej cieszę się, że mogłem choć na moment oderwać się od codziennej pracy i dać szansę pobujania w obłokach dzieciakom. Choćby za pomocą bajek – podsumowuje swój udział jeden z pilotów biorących udział w projekcie.

Możemy już zdradzić, że planujemy kontynuację tego projektu. Chętnych do czytania najmłodszym nie brakuje. Obecnie dopinamy już szczegóły współpracy ze spadochroniarzami. Do akcji chcielibyśmy też zaprosić czołgistów, którzy mogliby nagrać jakiś tekst, siedząc w czołgu – zdradza dalsze plany AMW dyrektor Dembiński.

Fundacja „Słowo i Kropka” dba o kulturę słowa oraz promuje język polski. W swoich działaniach zajmuje się propagowaniem czytelnictwa oraz słuchaniem audiobooków, słuchowisk czy audycji poświęconych literaturze pięknej i popularnej. Podczas realizacji swoich projektów Fundacja współpracowała m.in. z aktorem Janem Peszkiem, artystą kabaretowym Zenonem Laskowikiem czy lektorem filmowym i telewizyjnym Tomaszem Knapikiem.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

11.02.2025 Porozumienie w sprawie organizacji AirSHOW Radom 2025 podpisane 23.01.2025 Agencja Mienia Wojskowego gotowa na 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej... 20.01.2025 OR AMW w Olsztynie oddaje jedną z trzech inwestycji mieszkaniowych... 17.01.2025 AMW w Lublinie zwiększa swój zasób. 66 nowych mieszkań dla żołnierzy 25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY