19 lutego br. Agencja Mienia Wojskowego uruchomiła stronę wtwoichrekach.amw.com.pl skierowaną do wszystkich zainteresowanych ofertą AMW. Znajdziemy na niej filmy, które pokazują „drugie życie” powojskowego wyposażenia i sprzętu oraz nieruchomości, a także videoblogi z udziałem pracowników AMW przedstawiające sposób działania Agencji. Mikrostrona ma być przewodnikiem dla tych, którzy chcieliby kupić powojskowy asortyment i nie wiedzą, jak i gdzie można to zrobić oraz inspiracją dla osób poszukujących pomysłów na własny biznes.
W trzech filmowych historiach pojawiają się powojskowe rekwizyty i nieruchomości: odrestaurowany samochód terenowy, zaprojektowane i uszyte z mundurowych tekstyliów ubrania i torby, półki z asortymentem wojskowych magazynów oraz działka nad rzeką na której powstaje plażowy klub muzyczny. Filmy prezentują losy trójki bohaterów oraz ich marzenia i kreatywne pomysły związane z ofertą Agencji.
Każdy z nich opowiada inną historię, a przewodnimi motywami są sprzęty i nieruchomości oferowane przez AMW oraz sposoby w jakie można je wykorzystać. Projektantka Lena tworzy i fotografuje kolekcję ubrań inspirowanych wojskowym umundurowaniem, zakochany Adam odnawia dla swojej dziewczyny Majki terenowy samochód, a przebojowy Filip szuka nieruchomości, na której otworzy swój bar na plaży.
Na stronie znalazły się jednak nie tylko filmowe inspiracje, ale również videoblogi w których można znaleźć informacje dotyczące kanałów sprzedaży, oferty i procedur stosowanych w AMW. Dodatkowo na mikrostronie pokazano „krok po kroku”, jak wydzierżawić lub kupić od Agencji nieruchomość, lokal czy działkę, nabyć powojskowy sprzęt i wyposażenie oraz tzw. mienie koncesjonowane.
Podstawowym zadaniem strony „W Twoich rękach” jest zaciekawienie ofertą i przedstawienie sposobu działania AMW, a głównym celem - zachęta do odwiedzin strony internetowej i zakupów w AMW. Mikrostrona ma być vademecum, w którym każdy klient zainteresowany oryginalnym powojskowym mieniem znajdzie wszystkie niezbędne informacje dotyczące sprzedaży tego, co trafiło do Agencji, a wojsku jest już niepotrzebne.
Na stronie „krok po kroku” pokazano w jaki sposób można kupić w AMW autentyczny i często unikatowy towar pochodzący z wojskowych magazynów. W przystępnej formie omówione zostały zasady i procedury związane z tradycyjnymi formami sprzedaży tj. przetargi czy licytacje nieruchomości i mienia ruchomego. Powstała też specjalna mapa gdzie wskazano ofertę poszczególnych stałych punktów sprzedaży zlokalizowanych w oddziałach regionalnych Agencji. Na stronie publikowane będą również zapowiedzi wydarzeń, w których AMW będzie brała udział.
Mikrostronę „W Twoich rękach” stworzyła dla Agencji Mienia Wojskowego firma John Weston Group. Uruchomienie sprzedaży internetowej, profil AMW na Facebook’u informujący na bieżąco o ofercie mienia ruchomego oraz mikrostrona wtwoichrekach.amw.com.pl, a także prowadzone na bieżąco działania promocyjne i PR mają skutecznie wspierać realizację celów sprzedażowych Agencji.
Zyski ze sprzedaży nieruchomości AMW przeznacza na nowe inwestycje mieszkaniowe dla żołnierzy, a środki uzyskane ze sprzedaży powojskowego mienia ruchomego trafiają na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych. Od początku funkcjonowania Agencji przekazano tam już blisko 2 mld zł.
JAK DZIAŁA AGENCJA MIENIA WOJSKOWEGO?
Zbędne mienie trafia do AMW z MON oraz MSWiA, a Agencja szuka dla niego nowych właścicieli. W portfolio agencyjnych nieruchomości znajdują się działki, budynki, byłe strzelnice, forty, poligony, a nawet lotniska. W ofercie AMW znaleźć można nie tylko nieruchomości i „mienie ruchome” (takie jak samochody, maszyny, narzędzia, elementy umundurowania i wyposażenia żołnierzy), ale także sprzęt wojskowy i broń.
Agencja sprzedaje dwa rodzaje mienia zbędnego armii oraz innym służbom mundurowym. Pierwszy z nich to mienie koncesjonowane, czyli m. in.: samoloty, jednostki pływające, sprzęt artyleryjski i broń palna, amunicja, czołgi i pojazdy opancerzone, sprzęt łączności. Żeby je kupić należy mieć odpowiednie pozwolenia (m.in. koncesję wydaną przez MSWiA).
Drugi rodzaj to mienie niekoncesjonowane, które może nabyć każdy. Sprzęt o wyższej wartości (m.in.: samochody, maszyny czy pakiety złożone z wielu mniejszych pozycji asortymentowych) sprzedawany jest na przetargach, które organizują Oddziały Regionalne AMW.
W takich przetargach może wziąć udział każdy. Podstawowy warunek to wpłata wadium we wskazanym w ogłoszeniu terminie. I zależnie od formy przetargu (licytacja ustna czy konkurs ofert) - przelicytowanie konkurentów lub złożenie najwyższej oferty. AMW prowadzi też sprzedaż poprzetargową. Dotyczy ona asortymentu, który nie znalazł nabywców w kolejnych przetargach. Oddziały Agencji prowadzą też swoje punkty sprzedaży.
Najnowszym kanałem sprzedaży jest sklep internetowy AMW (https://sklep.amw.com.pl/), który został otwarty w czerwcu 2018 roku. Przez osiem miesięcy w e-sklepie złożono już blisko 10 tys. zamówień, a przychód wyniósł ponad 1 mln złotych.