22 i 23 czerwca 2019 roku już po raz piętnasty w niebo nad Krakowem wzbiły się samoloty z różnych stron świata. Małopolski Piknik Lotniczy, największe w regionie święto miłośników lotnictwa, jak co roku przyciągnęło tłumy mieszkańców Krakowa i Małopolski. W jubileuszowej edycji wzięli również udział pracownicy Agencji Mienia Wojskowego, którzy w grantowym namiocie prowadzili sprzedaż powojskowego mienia i promowali nieruchomości.
Małopolski Piknik Lotniczy w Krakowie to dla wszystkich fanów lotnictwa pozycja obowiązkowa. Podczas dwóch dni pokazów na niebie swoje umiejętności prezentowali piloci i ich niezwykłe maszyny. Wśród zaproszonych gości znalazły się m.in. załogi: Red Bull Team SbachXA42, Consolidated PBY-5 Catalina, North American Harvard (T-6 Texan), Extra 330 SC oraz YAK 3U R 2000. Akrobacje powietrzne zapierały dech w piersiach, a towarzysząca im narracja prowadzącego piknik lektora pozwalała wynieść z imprezy niemałą dawkę wiedzy o lotnictwie i historii. Na uczestników imprezy czekały także „naziemne” atrakcje: stoiska grup rekonstrukcyjnych, wystawy wojskowego sprzętu i wyposażenia oraz bogata ekspozycja Muzeum Lotnictwa Polskiego, które – jak co roku - było organizatorem pikniku.
Partnerem Małopolskiego Pikniku Lotniczego była także Agencja Mienia Wojskowego dla której udział był dobrą okazją do promocji i sprzedaży powojskowego mienia i zaprezentowania działalności AMW. Ambasadorkami Agencji były dziewczyny w specjalnie przygotowanej lotniczej stylizacji, które wręczały ulotki i z uśmiechem zachęcały do odwiedzenia stoiska i sklepu AMW. A na stoisku na miłośników militariów czekało wyposażenie i umundurowanie prosto z wojskowych magazynów. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się wojskowe „klasyki”: torby polowe, czarne rękawice, peleryny z omasztowaniem, pędzelki do golenia oraz chusteczki. W sprzedaży były również zestawy np. zawierające torbę na wyposażenie, szelki do oporządzenia, manierkę, latarkę kieszonkową i pochewki lub składające się z torby na granaty, latarki kieszonkowej, chusteczek i pochewki. W ciągu dwóch dni wystawiono prawie 500 paragonów, a utarg wyniósł prawie 12,5 tys. zł. W tym samym czasie na stoisku informacyjnym promowano ofertę nieruchomości oraz asortyment sklepu stacjonarnego i e-sklepu. Nie zabrakło również atrakcji dla dzieci. Były kolorowanki, mierzenie wojskowych nakryć głowy, malowanie twarzy w kamuflaż oraz agencyjne gadżety.
Świetna organizacja i budowana latami renoma imprezy powodują, że Małopolski Piknik Lotniczy jest rozpoznawalną marką oraz okazją do promocji regionu i Krakowa. Po uczestnictwie w MPL krakowski oddział AMW już w lipcu rusza na „podbój” Śląska. Będziemy brali udział w Międzynarodowym Zlocie Pojazdów Militarnych „Operacja Południe” w Bielsku-Białej (12-14 lipca br.) na który już dziś serdecznie zapraszamy – zachęca Przemysław Wierzba dyrektor krakowskiego oddziału regionalnego Agencji.