Podobnie jak w ubiegłych latach Agencja Mienia Wojskowego wsparła organizację oraz wzięła udział w jednej z najbardziej rozpoznawalnych imprez rekonstrukcyjnych – D-Day Hel, która trwała od 21 do 25 sierpnia br. Agencyjnego stoiska nie zabrakło też na organizowanym tydzień wcześniej XVI Zlocie Pojazdów Militarnych „Gąsienice i Podkowy” w Bornem Sulinowie. Podczas obu imprez widzowie mogli nie tylko podziwiać przygotowane inscenizacje bitewne oraz zabytkowe pojazdy militarne i broń, ale zrobić też zakupy na stoiskach AMW. Na chętnych czekał powojskowy sprzęt oraz prawdziwa żołnierska odzież.
Jak co roku w sierpniu, Hel na kilka dni zamienił się w miasteczko u wybrzeży Francji, a na jego ulicach zaroiło się od militarnego sprzętu i żołnierzy w historycznych mundurach. Wśród nich swoje miejsce znalazł też namiot Agencji Mienia Wojskowego, w którym pracownicy Oddziału Regionalnego AMW w Gdyni prowadzili sprzedaż wycofanego z wojska ekwipunku i umundurowania. Agencja jako partner imprezy udzieliła jej finansowego wsparcia oraz użyczyła swoją nieruchomość przy ul. Przybyszewskiego, gdzie zorganizowano „strefę żywej historii D-Day Hel”.
W trakcie 14. edycji D-Day Hel licznie zgromadzeni widzowie mieli okazję zobaczyć aż trzy parady oraz inscenizacje bitewne, w tym szturm na miasteczko Carentan, które było jednym z kluczowych punktów strategicznych podczas Operacji Overlord oraz walki na przedmieściach Sainte-Mère-Église. Największe wrażenie zrobiła jednak finałowa rekonstrukcja przedstawiające lądowanie wojsk alianckich na plaży Utah. Po raz pierwszy w historii imprezy, podczas organizowanego od kilku lat pokazu mody z lat 40-tych, odbyła się ceremonia ślubna w strojach z epoki. O oprawę dźwiękową podczas imprezy zadbała Orkiestra Rozrywkowa Miasta Jaworzan „eM Band”. Tegoroczną odsłonę D-Day Hel zakończył pokaz sztucznych ogni.
Tydzień wcześniej szczeciński oddział regionalny AMW gościł na kolejnej odsłonie Zlotu Pojazdów Militarnych w Bornem Sulinowie. Impreza organizowana na terenie dawnego poligonu, na którym szkoliły się oddziały Wehrmachtu, a później Armia Czerwona, już od kilkunastu lat cieszy się popularnością wśród fanów wojskowych pojazdów.
W tym roku w Bornem Sulinowie pojawiło się blisko 4 tysiące uczestników, kilkaset militarnych wozów oraz kilkanaście tysięcy osób. Najważniejszym punktem imprezy była inscenizacja obrony ratusza w Karbali przez polskich i bułgarskich żołnierzy Wielonarodowej Dywizji Centrum-Południe podczas II wojny w Zatoce Perskiej. Dużo emocji wzbudzał też jeżdżący po tankodromie samobieżny system rakiet ziemia-powietrze 2K11 Krug.
W programie wydarzenia znalazły się też m.in.: przejazd pojazdów wokół Jeziora Pile, dynamiczne i statyczne prezentacje wozów i sprzętu wojskowego oraz liczne konkursy i koncerty.
Tradycyjnie ogromnym zainteresowaniem cieszyło się też stoisko Agencji Mienia Wojskowego. Fani militarnych gadżetów chętnie kupowali berety, furażerki, koce czy dresy wojskowe szerzej znane jako „ferdki”. Część osób wracała na stoisko AMW nawet po kilka razy, żeby zrobić dodatkowe zakupy dla rodziny i przyjaciół. Odzwiedzający granatowy namiot Agencji pytali również o ofertę stacjonarnego sklepu w Szczecinie oraz o najbliższe przetargi na sprzedaż i dzierżawę nieruchomości planowane przez szczeciński oddział AMW.
Wszystkie środki uzyskane ze sprzedaży powojskowego mienia podczas obu imprez zasilą Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych, na którym od początku funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego znalazło się już blisko 2 mld złotych.