Tysiące odwiedzających i blisko 600 wystawców z 30 krajów, a wśród nich Agencja Mienia Wojskowego, wzięło udział w XXVI edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO) w Kielcach. Podczas kilku targowych dni przedstawiciele kierownictwa AMW rozmawiali z krajowymi i zagranicznymi kontrahentami z sektora obronnego oraz instytucji i zakładów współpracujących z Agencją. Obecność AMW na MSPO była dobrą okazją do nawiązania kontaktów z nowymi partnerami oraz podtrzymania biznesowych relacji z dotychczasowymi. Patronat honorowy nad wydarzeniem w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości objął prezydent RP Andrzej Duda.
26. edycja Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego rozpoczęła się 4 września 2018 roku w Kielcach. Jeszcze przed uroczystą ceremonią otwarcia targów odbyła się inauguracja nowego roku szkolnego klas mundurowych z udziałem ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka. Wydarzenie połączone było z wręczeniem przez ministra nagród w konkursie fotograficzno-filmowym „Zoom na proobronność”, ufundowanych przez Agencję Mienia Wojskowego. AMW dla autorów najlepszych zdjęć i filmów przygotowała wojskowe skrzynie oraz zasobniki żołnierskie, w których poza aparatami fotograficznymi znalazło się również specjalne militarne wyposażenie. W inauguracji, a następnie uroczystym otwarciu MSPO wziął udział prezes Agencji Krzysztof Falkowski.
Jak co roku, w halach o pow. ponad 27 tysięcy m² przy ul. Zakładowej w Kielcach zaprezentowano najnowsze rozwiązania technologiczne związane z przemysłem zbrojeniowym, inżynieryjnym, a także branżą informatyczną i łącznościową, medyczną czy meteorologią. W tym roku z uwagi na jubileuszowy rok 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości krajem wiodącym na MSPO była Polska, którą reprezentowało aż 300 wystawców.
Dużym zainteresowaniem na cieszyła się wystawa Sił Zbrojnych RP, która zajęła blisko 1/3 całej powierzchni targowej (ok. 10.000 metrów kwadratowych) zlokalizowana w hali oraz na terenie zewnętrznym. Tradycyjnie pojawiły się też muzea wojskowe ze swymi eksponatami.
Podczas tegorocznej odsłony targów przedstawiciele Agencji Mienia Wojskowego spotkali się z kontrahentami z Czech, Finlandii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych czy Ukrainy. Nie zabrakło też rozmów z delegacjami z polskich przedsiębiorstw branżowych oraz reprezentantami Ministerstwa Obrony Narodowej. Przedstawiciele firm pytali o aktualną ofertę Agencji i zainteresowani byli zakupem broni i pojazdów. Prowadzone na targach rozmowy były nie tylko szansą na pozyskanie informacji o aktualnej ofercie Agencji, ale stały się również okazją do nawiązania relacji handlowych, które w przyszłości mogą zaowocować kolejnymi kontraktami i umowami. Stoisko AMW odwiedził również wiceminister obrony narodowej Tomasz Zdzikot oraz szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych gen. dyw. Dariusz Łukowski.
Drugiego dnia targów odbyło się spotkanie sekretarzy stanu Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z przedstawicielami przemysłu obronnego.
MSPO to jedna z największych wystaw militarnych w Europie, która każdego roku gromadzi tysiące przedstawicieli czołowych koncernów zbrojeniowych. To jedna z trzech najważniejszych – po Paryżu i Londynie - wystaw sprzętu w Europie, na których prezentowane są najnowocześniejsze rozwiązania i technologie dla sektora zbrojeniowego. Jej głównym celem jest promocja polskich firm przemysłu zbrojeniowego na arenie międzynarodowej oraz wzmocnienie potencjału obronnego Polski. W tegorocznej edycji udział w wydarzeniu potwierdziło też blisko 30 delegacji zagranicznych z całego świata. Partnerem strategicznym tegorocznej edycji MSPO była Polska Grupa Zbrojeniowa.
Po zakończeniu targów - w weekend 8 i 9 września na terenie MSPO organizowane zostaną dni otwarte, dzięki którym ekspozycje będą mogli zobaczyć osoby zainteresowane militariami, przemysłem obronnym oraz polską armią. Fragmenty wystawy MSPO zwiedzić będą mogli bezpłatnie wszyscy, bez ograniczeń wiekowych.