Ponad 24 tysiące uczestników ze 100 krajów, w tym 5000 inwestorów pojawiło się na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Nieruchomości MIPIM w Cannes. W gronie polskich uczestników tego wydarzenia swoje nieruchomości promowała też Agencja Mienia Wojskowego. Podczas targów AMW zaprezentowała m.in.: tereny zlokalizowane w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu, czy nadmorskie działki na Helu, ale również ofertę inwestycyjną WTBS „KWATERA” w Biskupicach oraz działki włączone do specjalnych stref ekonomicznych. Udział w MIPIM to dla Agencji nie tylko dobra okazja do spotkań z inwestorami i przedstawicielami polskich miast i samorządów, ale też do znalezienia potencjalnych kontrahentów poza granicami kraju.
Podczas najnowszej edycji imprezy Agencja Mienia Wojskowego była jednym z 2600 wystawców, którzy przyjechali na Lazurowe Wybrzeże w poszukiwaniu zagranicznych klientów. Na targach MIPIM spotykają się wszyscy znaczący deweloperzy, wykonawcy, inwestorzy, doradcy i inni eksperci rynku nieruchomości z całego świata, żeby wymieniać się wiedzą, budować sieć kontaktów i pokazać swoje najlepsze projekty. W stolicy światowego kina AMW promowała nieruchomości o największym potencjale inwestycyjnym. W ciągu czterech dni targów (14-17 marca) przedstawiciele Agencji odbyli kilkadziesiąt rozmów z firmami i konsorcjami oraz inwestorami zainteresowanymi nabyciem powojskowych nieruchomości. Wśród nich stoisko AMW odwiedzili m.in.: przedstawiciele Echo Investment, DOM Development, VASTINT czy Leroy Merlin. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również nieruchomości na których można stworzyć hotele i centra konferencyjne; to o nie właśnie pytali reprezentanci PURO Hotels i B&B Hotels.
W ofercie AMW w tym roku znalazły się działki w Warszawie przy ul. Waldorffa, przy ul. Lotniczej w Poznaniu, a także tereny na Kępie Mieszczańskiej we Wrocławiu, gdzie można realizować inwestycje mieszkaniowe i usługowe. Agencja promowała też nadmorskie grunty przeznaczone na działalność turystyczną i rekreacyjno-wypoczynkową w Kołobrzegu i na Półwyspie Helskim, nieruchomości przy ul. Pryncypalnej w Łodzi i Kraśniku, dawne wojskowe lotnisko w Oleśnicy czy tereny w bezpośrednim sąsiedztwie lądowiska w Białej Podlaskiej.
Międzynarodowe Targi MIPIM w Cannes to jedna z najważniejszych imprez wystawienniczych na świecie. W tym roku wzięło w niej udział 24 200 specjalistów związanych z rynkiem nieruchomości oraz sektorem inwestycyjnym. Swoje oferty zaprezentowały m.in. miasta i regiony, wielkie korporacje, instytucje finansowe, deweloperzy czy firmy architektoniczne. Nieodłącznym punktem targów są też konferencje i panele dyskusyjne, na których analizowane są istotne dla branży zagadnienia. Rozmawiano też o sytuacji międzynarodowej i jej wpływie na zachowania największych światowych graczy.
Według analityków z Cushman & Wakefield kwota nowego kapitału dostępnego dla globalnych inwestycji w nieruchomości wynosi w tym roku 435 miliardów dolarów i jest niższa niż w 2016 roku, ale i tak pozostaje drugą najwyższą wartością notowaną od 2009 roku. Cushman & Wakefield jako główny cel dla inwestorów zidentyfikował Stany Zjednoczone, kolejne miejsca przyznając Chinom i Wielkiej Brytanii. Podczas licznych debat i paneli szeroko dyskutowano również o Brexicie. Brytyjscy przedstawiciele instytucji państwowych i firm komercyjnych z branży starali się przekonywać, że brytyjski sektor nieruchomości jest nadal żywo zainteresowany międzynarodowymi inwestorami. Po raz pierwszy w historii MIPIM na targach był także reprezentowany brytyjski rząd z własnym pawilonem i hasłem "Invest in GREAT”, a liczba brytyjskich firm i wystawców wzrosła o 24% w porównaniu z rokiem 2016.
Targom towarzyszył również konkurs MIPIM Awards, w którym wyróżniono najlepsze światowe inwestycje. Polskim akcentem tegorocznych nagród okazał się budynek Warsaw Spire - flagowy projekt dewelopera Ghelamco Poland. W tym roku była to jedyną polska inwestycja nominowaną w tym konkursie. Mierzący 220 m wysokości i 109 000 m kw. powierzchni biurowej kompleks jest największym i najwyższym obiektem biurowym w Polsce. Warsaw Spire został uznany za najlepszą inwestycję biurową, wygrywając z 250 projektami z 44 krajów. W finale pokonał swoich konkurentów z Londynu, Rzymu i Shenzhen.
Kolejną odsłonę targów MIPIM zaplanowano w 2018 roku – odbędą się one w terminie 13-16 marca.