Agencja Mienia Wojskowego wspólnie ze spółkami AMW Hotele i AMW Rewita zaprezentowała swoją ofertę podczas dwudziestej już edycji Międzynarodowych Targów Nieruchomości i Inwestycji EXPO REAL w Monachium. Przez trzy dni – od 4 do 6 października br. – przedstawiciele AMW i spółek nawiązywali kontakty międzynarodowe, promowali swój zasób i ofertę hotelowo-wypoczynkową spółek oraz aktywnie poszukiwali nowych inwestorów. Tegoroczna oferta handlowa, przedstawiona na stoisku targowym AMW, cieszyła się dużym zainteresowaniem międzynarodowych kontrahentów. W jubileuszowej odsłonie EXPO REAL wzięło udział ponad 2000 wystawców, a targi odwiedziło aż 41,5 tysiąca osób z 75 krajów.
Uczestnictwo Agencji w monachijskich targach branży nieruchomości to dla AMW nie tylko możliwość prezentacji oferty dla szerszego grona klientów, ale również spotkań z przedstawicielami wielu miast i specjalnych stref ekonomicznych. W tym roku na stoisku AMW odbyło się blisko 100 spotkań i rozmów na podstawie których Agencja i jej spółki będą mogły teraz skierować szczegółowe oferty do podmiotów zainteresowanych kupnem lub zagospodarowaniem powojskowych nieruchomości. Podczas targów na wspólnym stoisku Agencji i spółek rozdano kilkadziesiąt katalogów z ofertą nieruchomości (lub jego elektroniczną wersją na USB), ulotek i folderów promocyjnych. Najczęściej inwestorzy pytali o nieruchomości w dużych miastach, szczególnie we Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Przedmiotem zainteresowania były również działki w Łodzi przy ulicy Pryncypalnej, lotnisko w Oleśnicy czy nadmorskie nieruchomości w Trójmieście i na Helu. Częstym tematem rozmów było też poszukiwanie terenów inwestycyjnych pod bazy logistyczne i magazyny oraz tych przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową, hotelową lub akademiki. Wielu inwestorów było zainteresowanych działkami pod budownictwo senioralne oraz tworzeniem „inteligentnych miast”, które swoim przyszłym mieszkańcom mogłyby zapewnić bliskość terenów zielonych, dostęp do sklepów i niezbędnych usług.
Międzynarodowe targi EXPO REAL to największe targi nieruchomości i inwestycji B2B w Europie oraz jedne z największych tego typu na świecie. Główny nacisk kładzie się tutaj na bezpośrednią komunikację oferentów nieruchomości z ich potencjalnymi użytkownikami. Podczas targów odbywają się prezentacje nowoczesnych projektów inwestycyjnych i liczne fora dyskusyjne wystawców. W tym roku na powierzchni 64 tysięcy metrów kwadratowych zbudowano aż sześć wielkich hal wystawienniczych po 10 tys. mkw. każda. W nich, poza promowaniem oferty nieruchomości poszczególnych krajów, regionów, miast i agencji rządowych, prezentowano również ofertę hotelową, nowe projekty deweloperskie, handlowe i biurowe, stworzono też specjalną strefę Real Estate Innovation Network (REIN). To właśnie tam wszyscy najważniejsi gracze rynku nieruchomości za pomocą interaktywnej platformy wymiany mogli nawiązać współpracę z najbardziej innowacyjnymi start-up’ami technologicznymi. REIN ma na celu wykorzystywanie w nowy kreatywny sposób formatu zdarzeń na EXPO REAL by promować współpracę i synergię między nowymi firmami, rozwijającymi się tendencjami cyfrowymi oraz sektorem nieruchomości.
EXPO REAL w Monachium to również liczne dyskusje panelowe oraz wykłady dotyczące trendów na rynku nieruchomości i nowych technologii. Zakres tematyczny podczas zorganizowanych paneli dyskusyjnych koncentrował się na istotnych dla branży zagadnieniach, w tym m.in. na pośrednictwie i doradztwie w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi, zarządzaniem, projektowaniem i realizacją inwestycji, budownictwem i usługami bankowymi pozwalającymi na ich finansowanie oraz zagospodarowaniu przestrzeni miejskich.Podczas 80 sympozjów blisko 400 ekspertów dyskutowało na temat bieżących trendów i innowacji na rynkach nieruchomości, planowanych inwestycji, czy sytuacji na rynkach finansowych.
"Dane liczbowe dotyczące targów EXPO REAL 2017 potwierdziły pozycję tego wydarzenia jako czołowej imprezy europejskiego sektora nieruchomości: 2.003 wystawców oznacza wzrost o 13 procent w stosunku do ubiegłego roku. A ponad 41.500 uczestników to więcej o ponad 6 procent "- powiedział podsumowując jubileuszową edycję targów Klaus Dittrich, prezes i dyrektor generalny Messe München.
Na łączną liczbę uczestników tegorocznych targów złożyło się aż 20 tys. odwiedzających targi i 21,5 tys. przedstawicieli firm i wystawców. Najwięcej odwiedzających pochodziło z Niemiec. Polska uplasowała się na piątej pozycji po Wielkiej Brytanii, Holandii i Austrii (kolejne miejsca zajęły Szwajcaria, Francja, Czechy, USA, Luksemburg i Hiszpania). A wśród dziesięciu państw najliczniej reprezentowanych spośród wystawców Polska zajęła czwarte miejsce (po Niemczech, Austrii i Holandii). Za nami znalazły się: Szwajcaria, Wielka Brytania, Rumunia, Francja, Węgry, Luksemburg i USA.
Kolejną odsłonę targów EXPO REAL zaplanowano na 8-10 października 2018 roku.