W Krakowie zakończyły się obchody święta 6 Brygady Powietrznodesantowej im. gen. bryg. Stanisława Sosabowskiego. W uroczystościach, które odbyły się 6 i 7 października br. wzięli udział m.in. przedstawiciele władz państwowych i samorządowych, dowódcy wojskowi, reprezentanci służb mundurowych oraz osobistości ze świata nauki i kultury. Na miejscu obecni byli też pracownicy Oddziału Regionalnego Agencji Mienia Wojskowego w Krakowie, który od lat wspiera i współpracuje ze jednostką.
Tegoroczne obchody rozpoczęła msza święta w Kościele Garnizonowym pw. św. Agnieszki, po której odbył się capstrzyk z pochodniami oraz udziałem asysty honorowej. W czasie uroczystości odczytano apel pamięci, a tuż po nim kampania honorowa uczciła poległych trzykrotną salwą z karabinów. Drugiego dnia obchody przeniosły się do Muzeum Lotnictwa Polskiego. Tam prelekcję na temat 1 Samodzielnej Brygady Spadochronowej, której tradycje kontynuują krakowskie „czerwone berety” wygłosił autor wielu publikacji poświęconych 1SBS - Piotr Witkowski. Tuż po wystąpieniu na pasie startowym dawnego lotniska Kraków-Rakowice-Czyżyny zaprezentowały się pododdziały brygady ze wszystkich batalionów. Obok zaproszonych gości, wśród których obecny był m.in. stojący na czele Wojsk Specjalnych gen. bryg. Wojciech Marchwica coraz dowódca 6BPD płk Grzegorz Hałupka, paradę mogli podziwiać też mieszkańcy Krakowa. Następnie wyróżniający się żołnierze oraz osoby współpracujące z formacją otrzymali pamiątkowe odznaki. Oficjalną część zakończył desant spadochroniarzy oraz wojskowa defilada.
W ramach święta zorganizowano również piknik spadochronowy. W programie imprezy znalazły się m.in. prezentacje sprzętu i uzbrojenia używanego przez żołnierzy z 6 Brygady Powietrznodesantowej, pokazy spadochronowe oraz występ zespołu Czasza związanego z krakowską jednostką. Nie zabrakło też prawdziwej wojskowej grochówki. Dodatkową atrakcję było wspólne stoisko Agencji Mienia Wojskowego oraz Stowarzyszenia „Wrzesień 39”, na którym można było zobaczyć eksponaty z Muzeum 20 Pułku Ziemi Krakowskiej, w tym repliki broni i umundurowania. Obok promocji przetargów na sprzedaż nieruchomości oraz sprzętu wojskowego, pracownicy AMW prowadzili w namiocie punkt informacyjny, w którym żołnierze mogli porozmawiać o kwestiach dotyczących zakwaterowania.