W Paryżu trwają właśnie największe targi zbrojeniowe na świecie - Eurosatory 2016. W tym roku wśród wystawców jest również Agencja Mienia Wojskowego. Organizowany co dwa lata salon przemysłu obronnego to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie. Podczas poprzedniej edycji pojawiło się tutaj ponad 1500 firm z blisko 60 krajów. Każdorazowo wydarzenie odwiedza średnio ok. 50 tysięcy osób z całego świata zainteresowanych najnowszymi trendami technologicznymi na rynku zbrojeniowym, w tym oficjalne delegacje z niemal 90 państw i setki dziennikarzy.
Paryskie targi Eurosatory to jedno z najważniejszych i największych wydarzeń wystawienniczych branży zbrojeniowej. Spotkanie jest doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszą ofertą podmiotów zajmujących się szeroko pojętym bezpieczeństwem i obronnością. To również niepowtarzalna szansa do obserwacji i analizy tego, w jakim kierunku rozwijają się największe i najsilniejsze armie świata. Podczas targów obecni są najpoważniejsi przedstawiciele przemysłu zbrojeniowego z Europy i ze świata, którzy prezentują tu swoje najnowsze rozwiązania przeznaczone przede wszystkim dla wojska.
Nowością tegorocznej odsłony jest UGS show poświęcony systemom bezzałogowych statków powietrznych (Unmanned Global Systems). Chodzi o używane obecnie modele, jak i te, które są dopiero w fazie projektowej lub na etapie testów. Na targach prezentowane są „bezzałogowce” przeznaczone zarówno do celów cywilnych, jak i obronnych. Nowością imprezy jest także tematyczna ekspozycja 30 wystawców - CyberDEF-CyberSEC, dedykowana obronie przed cyberterroryzmem, działaniom prewencyjnym i obronnym w cyberprzestrzeni, wspomagana przez obecność międzynarodowych specjalistów oraz warsztaty poświęcone wspomnianej tematyce.
Podczas tegorocznej odsłony wydarzenia swoją ofertę prezentuje także Agencja Mienia Wojskowego. Udział AMW w targach wiąże się z nowymi zadaniami w zakresie obrotu wojskowym sprzętem i uzbrojeniem na rynkach międzynarodowych. Większe kompetencje to efekt zmian, wprowadzonych ustawą o Agencji Mienia Wojskowego z 10 lipca 2015 roku. - Eurosatory to dla Agencji przede wszystkim możliwość przedstawienia aktualnej oferty i spotkania w jednym miejscu ze wszystkimi istotnymi kontrahentami. AMW od ubiegłego roku jest koordynatorem umów międzyrządowych inicjowanych przez resort obrony narodowej. Negocjujemy z zagranicznymi klientami warunki umowy i ceny. Po podpisaniu kontraktu odpowiadamy też za przekazanie sprzętu końcowemu użytkownikowi oraz wszystkie prowadzone rozliczenia. - mówi p.o. prezes AMW Mateusz Mroz. Rola Agencji koncentruje się dziś również na zwiększeniu zysku ze sprzedaży broni i amunicji, zbędnej już polskiemu wojsku i służbom mundurowym, poprzez ograniczanie roli pośredników. Stąd nasza obecność na Eurosatorach – dodaje prezes Mroz.
Targi Eurosatory 2016 potrwają łącznie pięć dni (13 – 17 czerwca br.). W tym roku tematem przewodnim jest sprzęt i uzbrojenie przeznaczone głównie dla wojsk lądowych. Kolejną odsłonę paryskich targów zbrojeniowych zaplanowano w 2018 roku.