W pierwszym tygodniu października Agencja Mienia Wojskowego prezentowała swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Nieruchomości Inwestycyjnych EXPO REAL w Monachium. Przez trzy dni – od 4 do 6 października przedstawiciele AMW nawiązali kontakty międzynarodowe, które pozwoliły na promowanie zasobu Agencji również poza Polską i ewentualne pozyskanie nowych inwestorów. Oferta handlowa, przedstawiona na stoisku targowym AMW, cieszyła się dużym zainteresowaniem międzynarodowych kontrahentów. W tegorocznym EXPO REAL wzięło udział aż 1756 wystawców, a targi odwiedziło blisko 40 tysięcy osób z 77 krajów.
Międzynarodowe Targi Nieruchomości Inwestycyjnych EXPO REAL są uznawane za tzw. „targi robocze”, na których kładzie się nacisk na komunikację oferentów nieruchomości z ich potencjalnymi użytkownikami. Prezentacje projektów, fora dyskusyjne wystawców oraz szeroki program towarzyszący targom dają pełny przegląd sytuacji w branży i panujących w niej trendów. Uczestnictwo AMW w targach branży nieruchomości, które w Monachium odbywają się już od 1998 roku, to dla Agencji nie tylko możliwość prezentacji oferty dla szerszego grona klientów, ale również spotkań z przedstawicielami wielu miast i specjalnych stref ekonomicznych oraz znalezienia potencjalnych inwestorów za granicą. W tym roku na stoisku AMW odbyło się około 70 spotkań i rozmów. Ich następstwem będzie przygotowanie i przesłanie szczegółowej oferty dla kilkunastu podmiotów zainteresowanych kupnem powojskowych nieruchomości. Wręczono też ponad 100 katalogów z ofertą nieruchomości oraz kilkadziesiąt ich elektronicznej wersji na USB. Najczęściej pytano o nieruchomość w Łodzi przy ulicy Pryncypalnej, działki w Trójmieście i na Helu oraz nieruchomości położone w dużych miastach w pobliżu uczelni i ośrodków akademickich. Częstym tematem rozmów było też poszukiwanie terenów inwestycyjnych pod bazy logistyczne i magazyny oraz przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową.
EXPO REAL to również dyskusje panelowe oraz wykłady kilkuset referentów, którzy podczas swoich wystąpień przedstawili aktualne informacje dotyczące trendów na rynku nieruchomości. Zakres tematyczny paneli koncentrował się na istotnych dla branży zagadnieniach, w tym m.in. na pośrednictwie i doradztwie w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi, zarządzaniem nieruchomościami, projektowaniem i realizacją inwestycji, budownictwem i usługami bankowymi pozwalającymi na ich finansowanie. Głównymi tematami spotkań i paneli były polityczne i gospodarcze skutki Brexitu dla Europy oraz możliwości poszczególnych krajów w zakresie budowy tanich i dostępnych mieszkań, w tym również lokali na wynajem.
Targi EXPO REAL już od blisko 20 lat są jedną z wiodących imprez targowych w Europie. W tegorocznej edycji wzięło udział około 39 tysięcy osób z 77 krajów. Blisko połowę z nich – aż 19 tysięcy osób stanowili odwiedzający, a pozostałą - wystawcy. Najwięcej - prawie 2/3 - stanowili obywatele Niemiec, ale udział międzynarodowych uczestników w tym roku sięgnął blisko 30%. W pierwszej dziesiątce krajów wśród osób zwiedzających (po Niemczech) znaleźli się uczestnicy z Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Polski, Francji, Czech, USA, Luksemburga i Hiszpanii.