Blisko 410 tys. złotych uzyskał gorzowski Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego ze sprzedaży wycofanego z wojska mienia. Na pierwszy tegoroczny przetarg trafiło 53 pozycje asortymentowe o łącznej wartości prawie 260 tys. złotych. W licytacji wzięło udział 91 oferentów, którzy wpłacili aż 500 wadiów. Na amatorów powojskowego mienia czekały m.in. koparko-ładowarki, przyczepy transportowe, sprzęt łączności, zbiorniki z tworzywa sztucznego oraz akcesoria medyczne. Coś dla siebie mogli też znaleźć miłośnicy motoryzacji. Do kupienia były zarówno samochody osobowe (Daewoo, Fiat, Polonez) czy ciężarówki marki STAR i Jelcz. 93% zysków z przeprowadzonych transakcji Agencja tradycyjnie przekaże na modernizację polskiej armii.
Do rywalizacji o niepotrzebny wojsku sprzęt, pojazdy i urządzenia zgłosiło się 91 oferentów. Różnorodna oferta oraz atrakcyjne ceny sprawiły, że w rękach nowych właścicieli znalazło się aż 52 z 53 wystawionych pozycji przetargowych. Łączna kwota za wylicytowany sprzęt sięgnęła 409 tys. złotych, czyli ponad 150 tys. więcej niż wynosiła suma jego cen wywoławczych. Dużym zainteresowaniem uczestników cieszyły się licytacje sześciu zbiorników z tworzywa sztucznego. Na każdą z tych pozycji wadium wpłaciło ponad 20 chętnych. Ostatecznie każdy ze zbiorników sprzedano średnio za 15 tys. złotych czyli trzykrotność początkowo ustalonych cen. Wzięciem cieszyły się też samochody ciężarowe (STAR 200 i 266, Jelcz S416) oraz przyczepy o ładowności od 1,5 do 6 ton. Pod młotek trafiły też m.in. koparka hydrauliczna K-407C, samochód sanitarny Tarpan, ciągnik kołowy URSUS C-360-3P, zespoły spalinowo-elektryczne oraz pakiet złomu mieszanego.
Najbliższe przetargi organizowane przez Oddziały Terenowe AMW, gdzie będzie można kupić wycofany z wojska sprzęt odbędą się w 4 lutego br. w Toruniu i Wrocławiu, 17 lutego w Krakowie oraz dwa dni później w Gorzowie Wielkopolskim.
93% zysków ze sprzedaży zbędnych wojsku nieruchomości oraz mienia ruchomego Agencja Mienia Wojskowego przekazuje na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych RP. W ciągu kilkunastu lat działalności Agencja odprowadziła na ten cel prawie 1,64 mld złotych.