AMW mecenasem nagrody Klio na XXIV Targach Książki Historycznej

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
30 listopada 2015

Już po raz trzeci Agencja Mienia Wojskowego została partnerem Targów Książki Historycznej, i mecenasem nagrody Klio w kategorii edytorskiej. XXIV edycja imprezy odbyła się tradycyjnie w podcieniach Zamku Królewskiego w Warszawie. Ufundowane przez Agencję wyróżnienie - podczas inauguracji imprezy - wręczył prezes AMW Piotr Sadoch. Tegoroczna odsłona targów przyciągnęła rekordową liczbę 220 wydawców, którzy zaprezentowali blisko 25 tys. tytułów. Dopisała też frekwencja. Arkady Kubickiego, gdzie wystawcy prezentowali swoją ofertę, odwiedziło ponad 28 tys. osób. Udział w targach to kolejny projekt poświęcony popularyzacji wiedzy historycznej zrealizowany w tym roku przez AMW.

O sukcesie tegorocznej edycji świadczy nie tylko medialny odzew, ale przede wszystkim liczby. Targi odwiedziło przeszło 28 tys. czytelników i pasjonatów historii. To o kilka tysięcy więcej niż w zeszłym roku. Ponad 220 wydawców, 125 stoisk i aż 25 tys. tytułów, w tym najciekawsze książki o tematyce historycznej wydane w dwóch ostatnich latach. W programie wydarzenia nie zabrakło też spotkań autorskich, promocji najnowszych wydawnictw, prezentacji filmów fabularnych i dokumentalnych, pokazów przygotowanych przez grupy rekonstrukcyjne oraz spacerów historycznych.

Nagrody Klio za najlepszą książkę historyczną w czterech kategoriach: autorskiej, edytorskiej, monografii naukowej i varsavianów wręczono podczas uroczystego otwarcia targów w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego. Do tegorocznej konkursu zakwalifikowano 160 tytułów. O przyznaniu literackich laurów decydowało jury złożone z wybitnych specjalistów i znawców historii: prof. dr hab. Tomasz Kizwalter, prof. dr hab. Jan Kieniewicz, prof. dr hab. Henryk Samsonowicz, prof. dr hab. Tomasz Szarota, prof. dr hab. Janusz Tazbir oraz redaktorzy: Marian Turski  i Tomasz Łubieński.

Wśród zwycięzców znaleźli się m.in. Katarzyna Minczykowska za książkę „Cichociemna. Generał Elżbieta Zawacka «Zo»”, Grażyna Kubica za pracę „Maria Czaplicka: płeć, szamanizm, rasa. Biografia antropologiczna” czy Monika Maludzińska za cykl „Żebracy i włóczędzy w XVIII-wiecznej Warszawie”. Laureatami w kategorii najlepszej książki edytorskiej, gdzie przyznano cztery równorzędne wyróżnienia, zostali: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Archiwum Państwowe w Łodzi i Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Zamku Królewskiego w Warszawie, wydawnictwo MS oraz Muzeum II Wojny Światowej. Nagrody wręczył prezes AMW Piotr Sadoch.

Targi Książki Historycznej to cykliczna impreza organizowana przez Porozumienie Wydawców Książki Historycznej oraz Fundację Historia i Kultura. Pierwsza edycja wydarzenia odbyła się 1992 w Centralnej Bibliotece Wojskowej przy ul. Ostrobramskiej. Corocznie odwiedza je ponad 20 tys. czytelników.

Uczestnictwo Agencji Mienia Wojskowego w tym wydarzeniu wiąże się z prowadzoną polityką społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). W jej ramach AMW wspiera m.in.: projekty realizowane przy współpracy z MON, Siłami Zbrojnymi RP oraz przedsięwzięcia  promujące edukację historyczną.

Zobacz także

25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje... 19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY