W tym roku Agencja Mienia Wojskowego objęła patronatem V edycję akcji „Paczka dla Bohatera”. Zbiórkę najpotrzebniejszych produktów zorganizowano wśród pracowników Biura w Warszawie oraz 10 Oddziałów Regionalnych Agencji. Dzięki temu paczki z darami przygotowanymi między innymi przez AMW trafia do ponad 320 kombatantów, którzy często żyją w trudnych warunkach materialnych. Pomysłodawcą i organizatorem przedsięwzięcia jest Tomasz Sawicki z Grupy Rekonstrukcji Historycznej 12 Pułku Ułanów Podolskich. Udział w akcji to kolejny projekt realizowany przez AMW w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Agencja Mienia Wojskowego nie zapomina o kombatantach. Zbiórka zorganizowana w Biurze oraz Oddziałach Regionalnych AMW spotkała się z żywym zainteresowaniem pracowników. Do paczek trafiły artykuły spożywcze, słodycze, środki czystości oraz kartki ze świątecznymi życzeniami. Dzięki temu kombatanci, którzy nierzadko żyją samotnie i borykają się z problemami materialnymi, mogą poczuć, że ktoś o nich pamięta: - Niejednokrotnie dary, które Ci ludzie otrzymują pozwalają na godną Wigilię i w miarę godne święta. A czasem przekazana żywność wystarcza im na 2-3 miesiące. Niektórzy potrafią gospodarować darami nawet przez pół roku. Wiemy też, że sporą radość naszym podopiecznym sprawiają kartki, same odwiedziny i rozmowa z nimi. Często są łzy, ale też jest sporo uśmiechu – podsumowuje organizator akcji Tomasz Sawicki. W tym roku według wstępnych szacunków dla weteranów udało się przygotować około 1000 paczek. Sama akcja i rozwożenie darów potrwa do 20 grudnia.
„Paczka dla Bohatera” to przedsięwzięcie przygotowane z myślą o weteranach Armii Krajowej, Narodowych Sił Zbrojnych, II Korpusu Polskiego czy Armii Wojska Polskiego. Twarzą tegorocznej, piątej edycji został z major Bolesław Ejsmont, odznaczony Krzyżem Walecznych za udział w walkach pod Monte Cassino. Choć akcję zainicjowano w Szczecinie, zbiórkę przeprowadzono na terenie w całego kraju. Do akcji włączyli się również Polacy mieszkający za granicą oraz duńscy żołnierze z Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego ze Szczecina. W ubiegłym roku paczki trafiły do ponad 130 kombatantów w Szczecinie, Świnoujściu, Kamieniu Pomorskim i Gryfinie, a także - te ze słodyczami - do dzieci w ramach „Serduszkowa Paczka” i do świetlicy środowiskowej.
W ramach działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) Agencja Mienia Wojskowego angażuje się w projekty, które służą budowaniu społecznego autorytetu Sił Zbrojnych RP, promocji obronności, kultywowaniu tradycji polskiego oręża czy upowszechnianiu wiedzy historycznej.