W ostatni weekend maja br. Agencja Mienia Wojskowego wzięła udział w Pikniku Historycznym „Drogi do Wolności 1914-1920”, który odbył się na warszawskiej Białołęce. AMW już po raz drugi wsparła imprezę organizowaną przez Fundację Ochrony Zabytków Militarnych oraz Muzeum Zabytków Techniki Wojskowej. Na licznie przybyłą publiczność czekały dioramy, ekspozycje pojazdów i militariów z epoki, inscenizacje bitewne, gry i konkursy oraz spotkania z autorami książek i programów o tematyce historycznej. Nie zabrakło również stoiska AMW, gdzie można było nabyć wycofany z wojska sprzęt oraz elementy umundurowania.
Kolejnym przystankiem na trasie biało-niebieskiego namiotu Agencji Mienia Wojskowego był Port Żerański, gdzie odbyła się II edycja Pikniku Historycznego. Przewodnim tematem tegorocznej imprezy była walka o niepodległość Polski w latach 1914-1920. Dzięki temu tłumnie zgromadzeni uczestnicy mogli bliżej zapoznać się z polskimi jednostkami z tego okresu oraz ich historią, działaniami i uzbrojeniem. Obok dioram i statycznych pokazów sprzętu wojskowego w programie znalazły się inscenizacje bitewne przygotowane przez grupy rekonstrukcyjne. W sobotnim pokazie „Błękitna Armia w Szampanii” przedstawiono działania bojowe 1 Pułku Strzelców Polskich. Następnego dnia skupiono się na walkach polskich żołnierzy w wojnie polsko-bolszewickiej.
Nie zabrakło również militariów z czasów późniejszych. Miłośnicy ciężkiego sprzętu z okresu II wojny światowej dostali nie tylko szansę na zobaczenie w akcji legendarnych czołgów Sherman, Stuart czy T-34, ale również mogli odbyć przejażdżkę tymi maszynami. Bliskość wody sprawiła, że na własne oczy można było poznać możliwości amfibii K-61. Wśród pozostałych atrakcji przygotowanych przez organizatorów znalazły się m.in. prezentacje zabytkowych samochodów, pokaz mody z dwudziestolecia międzywojennego, spotkania autorskie, a dla najmłodszych uczestników - gry i konkursy historyczne.
Udział Agencji w II Pikniku Historycznym to projekt, który wpisuje się w aktywność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna działalność AMW obejmuje projekty realizowane przy współpracy z Siłami Zbrojnymi RP, edukację historyczną, inicjatywy służące społecznościom lokalnym oraz przełamywaniu barier.