AMW wspiera organizatorów D-Day Hel 2014

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
26 sierpnia 2014

W ramach współpracy z organizatorami D-Day Hel Agencja Mienia Wojskowego nie tylko finansowo wsparła przygotowanie imprezy, ale na czas jej trwania udostępniła uczestnikom swoje nieruchomości. Od 12 do 24 sierpnia br. Hel zamienił się w miasteczko u wybrzeży Normandii, a na jego ulicach zaroiło się od militarnego sprzętu i żołnierzy w mundurach z epoki. W bitewnych pokazach wzięło udział ponad 400 rekonstruktorów oraz 60 oryginalnych pojazdów z okresu II wojny światowej. Obok inscenizacji walk z operacji Overlord, można było podziwiać paradę pojazdów militarnych, poznać modę z lat 40-tych oraz posłuchać jazzowych standardów z tamtych lat. A wycofany z wojska ekwipunek i żołnierskie gadżety tradycyjnie dostępne było na stoisku gdyńskiego Oddziału Terenowego AMW.

D-Day Hel to obowiązkowa pozycja w kalendarzu wielu miłośników żywej historii oraz kolekcjonerów wojskowych maszyn z czasów II wojny światowej. Jedna z największych imprez rekonstrukcyjnych w kraju co roku przyciąga tłumy mieszkańców i turystów z innych zakątków kraju. Stałym uczestnikiem wydarzenia jest też Agencja Mienia Wojskowego, której stoisko sprzedażowo-promocyjne z wycofanym z niepotrzebnym armii sprzętem i artykułami mundurowymi na dobre wpisało się w pejzaż D-Day Hel. Tym razem po raz pierwszy – poza udzielanym dofinansowaniem i użyczeniem we wcześniejszych latach budynków jako kwater dla uczestników – AMW udostępniła swoją nieruchomość na jeden z organizowanych pokazów. Na terenie należącego do Agencji portu rozegrała się tegoroczna inscenizacja sławnej bitwy pod Falaise, w której walczyła też 1. Dywizja Pancerna gen. Stanisława Maczka. Zwycięstwo aliantów w tym starciu przełamało niemieckie pozycje w Normandii i utorowało drogę w kierunku Sekwany.

Największą atrakcją, trwającej aż 12 dni imprezy była rekonstrukcja lądowania wojsk alianckich w Normandii i bezpośrednie walki na plaży Omaha. Tłumy widzów zgromadzone na helskim wybrzeżu z uwagą śledziły widowisko, w którym starło się 100 rekonstruktorów, wspieranych amfibią DUKW, amerykańskim czołgiem Sherman oraz niemieckim myśliwcem. Oprócz kotła Falaise i walk na plaży Omaha, można było oglądnąć m.in. inscenizację bitwy o miejscowość Carentan czy desantu w miasteczku Saint-Mère-Église z udziałem spadochroniarzy. Nie zabrakło również parady zabytkowych pojazdów, która przejechała ulicami miasta oraz dioram tematycznych związanych z II wojną światową. Nowością w programie wydarzenia był pokaz mody z lat 40-tych, w których klimat wprowadzał swingujący big band.

Udział w imprezie oraz wsparcie udzielone przez Agencję Mienia Wojskowego organizatorom pikniku militarnego D-Day Hel, to kolejny projekt zrealizowany w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Oprócz wspierania inicjatyw, które mają na celu upowszechnianiu edukacji historycznej, pozaustawowa działalność Agencji obejmuje przedsięwzięcia przygotowywane przy współpracy z Siłami Zbrojnymi RP, działania na rzecz wspólnot lokalnych oraz inicjatywy służące przełamywaniu barier społecznych.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje... 19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY