W ramach współpracy z organizatorami D-Day Hel Agencja Mienia Wojskowego nie tylko finansowo wsparła przygotowanie imprezy, ale na czas jej trwania udostępniła uczestnikom swoje nieruchomości. Od 12 do 24 sierpnia br. Hel zamienił się w miasteczko u wybrzeży Normandii, a na jego ulicach zaroiło się od militarnego sprzętu i żołnierzy w mundurach z epoki. W bitewnych pokazach wzięło udział ponad 400 rekonstruktorów oraz 60 oryginalnych pojazdów z okresu II wojny światowej. Obok inscenizacji walk z operacji Overlord, można było podziwiać paradę pojazdów militarnych, poznać modę z lat 40-tych oraz posłuchać jazzowych standardów z tamtych lat. A wycofany z wojska ekwipunek i żołnierskie gadżety tradycyjnie dostępne było na stoisku gdyńskiego Oddziału Terenowego AMW.
D-Day Hel to obowiązkowa pozycja w kalendarzu wielu miłośników żywej historii oraz kolekcjonerów wojskowych maszyn z czasów II wojny światowej. Jedna z największych imprez rekonstrukcyjnych w kraju co roku przyciąga tłumy mieszkańców i turystów z innych zakątków kraju. Stałym uczestnikiem wydarzenia jest też Agencja Mienia Wojskowego, której stoisko sprzedażowo-promocyjne z wycofanym z niepotrzebnym armii sprzętem i artykułami mundurowymi na dobre wpisało się w pejzaż D-Day Hel. Tym razem po raz pierwszy – poza udzielanym dofinansowaniem i użyczeniem we wcześniejszych latach budynków jako kwater dla uczestników – AMW udostępniła swoją nieruchomość na jeden z organizowanych pokazów. Na terenie należącego do Agencji portu rozegrała się tegoroczna inscenizacja sławnej bitwy pod Falaise, w której walczyła też 1. Dywizja Pancerna gen. Stanisława Maczka. Zwycięstwo aliantów w tym starciu przełamało niemieckie pozycje w Normandii i utorowało drogę w kierunku Sekwany.
Największą atrakcją, trwającej aż 12 dni imprezy była rekonstrukcja lądowania wojsk alianckich w Normandii i bezpośrednie walki na plaży Omaha. Tłumy widzów zgromadzone na helskim wybrzeżu z uwagą śledziły widowisko, w którym starło się 100 rekonstruktorów, wspieranych amfibią DUKW, amerykańskim czołgiem Sherman oraz niemieckim myśliwcem. Oprócz kotła Falaise i walk na plaży Omaha, można było oglądnąć m.in. inscenizację bitwy o miejscowość Carentan czy desantu w miasteczku Saint-Mère-Église z udziałem spadochroniarzy. Nie zabrakło również parady zabytkowych pojazdów, która przejechała ulicami miasta oraz dioram tematycznych związanych z II wojną światową. Nowością w programie wydarzenia był pokaz mody z lat 40-tych, w których klimat wprowadzał swingujący big band.
Udział w imprezie oraz wsparcie udzielone przez Agencję Mienia Wojskowego organizatorom pikniku militarnego D-Day Hel, to kolejny projekt zrealizowany w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Oprócz wspierania inicjatyw, które mają na celu upowszechnianiu edukacji historycznej, pozaustawowa działalność Agencji obejmuje przedsięwzięcia przygotowywane przy współpracy z Siłami Zbrojnymi RP, działania na rzecz wspólnot lokalnych oraz inicjatywy służące przełamywaniu barier społecznych.