AMW sponsorem i uczestnikiem „Operacji Południe”

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
15 lipca 2014

Agencja Mienia Wojskowego była jednym ze sponsorów tegorocznego Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych „Operacja Południe”, która odbył się 11-13 lipca br. w Bielsku-Białej. XIV edycja imprezy przyciągnęła na bielskie błonia tłumy fascynatów historii i kolekcjonerów dawnej techniki wojskowej, którzy przywieźli ze sobą ponad 150 pojazdów militarnych. W programie imprezy znalazły się m.in. dynamiczne prezentacje czołgów i wozów bojowych, wystawy sprzętu wojskowego i dioramy, a także pokazy bitewne z udziałem grup rekonstrukcyjnych. Nie mogło zabraknąć również namiotu AMW, gdzie pracownicy krakowskiego Oddziału Agencji prowadzili sprzedaż powojskowego ekwipunku i umundurowania. Zyski z ich sprzedaży zostaną przekazane na modernizację techniczną polskiej armii.

Tegoroczna edycja jednego z największych w Polsce  zlotów miłośników  wojskowej motoryzacji odbyła się pod hasłem „Gąsienice i pancerze”.  Zlot rozpoczął się od parady pojazdów militarnych, które stworzyły imponującą kolumnę o długości ponad 1 km. Zgromadzeni widzowie mogli z bliska podziwiać zarówno ciężkie czołgi i opancerzone transportery, jak i lżejsze wozy bojowe, samochody terenowe czy motocykle. Na najodważniejszych uczestników imprezy czekała crossowa przejażdżka gąsienicowym pojazdem BV 206, produkowanym przez szwedzką firmę Hägglunds. Do najciekawszych egzemplarzy, które pojawiły się na bielskim poligonie należała tankietka TKS – podstawowa jednostka służąca w polskich siłach pancernych w kampanii wrześniowej w 1939 roku oraz używana w powstaniu warszawskim, zdalnie sterowana mina samobieżna Golitah. Tysiące widzów śledziły również zmagania grup rekonstrukcyjnych, które z dbałością o historyczne detale i oprawę pirotechniczną przedstawiły starcia zbrojne, w tym. m.in. walki o Basrę w Iraku z 2003 roku.

Tradycyjnie coś dla siebie znaleźć mogli amatorzy wycofanego z wojska sprzętu i artykułów mundurowych. Obok typowo militarnych pamiątek takich jak stalowe hełmy, żołnierskie zasobniki, torby polowe, berety i szalokominiarki w ofercie znalazły się lornetki, worki na pościel, a nawet ręczniki. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Wrzesień ‘39” w granatowym namiocie AMW stanęła  replika armaty przeciwpancernej wz. 36 Bofors, kalibru 37 mm.

Zaangażowanie się krakowskiego Oddziału Agencji w XIV Międzynarodowym Zlocie Pojazdów Militarnych „Operacja Południe”, to kolejny projekt zrealizowany w ramach działań promocyjno-wizerunkowych, łączący statutową aktywność Agencji ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W czerwcu jego pracownicy wzięli udział w X Zlocie Pojazdów Militarnych „Śląskie Manewry” w Bytomiu oraz X Małopolskim Pikniku Lotniczym w Krakowie.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje... 19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY