AMW sponsorem i uczestnikiem „Operacji Południe”

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
15 lipca 2014

Agencja Mienia Wojskowego była jednym ze sponsorów tegorocznego Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Militarnych „Operacja Południe”, która odbył się 11-13 lipca br. w Bielsku-Białej. XIV edycja imprezy przyciągnęła na bielskie błonia tłumy fascynatów historii i kolekcjonerów dawnej techniki wojskowej, którzy przywieźli ze sobą ponad 150 pojazdów militarnych. W programie imprezy znalazły się m.in. dynamiczne prezentacje czołgów i wozów bojowych, wystawy sprzętu wojskowego i dioramy, a także pokazy bitewne z udziałem grup rekonstrukcyjnych. Nie mogło zabraknąć również namiotu AMW, gdzie pracownicy krakowskiego Oddziału Agencji prowadzili sprzedaż powojskowego ekwipunku i umundurowania. Zyski z ich sprzedaży zostaną przekazane na modernizację techniczną polskiej armii.

Tegoroczna edycja jednego z największych w Polsce  zlotów miłośników  wojskowej motoryzacji odbyła się pod hasłem „Gąsienice i pancerze”.  Zlot rozpoczął się od parady pojazdów militarnych, które stworzyły imponującą kolumnę o długości ponad 1 km. Zgromadzeni widzowie mogli z bliska podziwiać zarówno ciężkie czołgi i opancerzone transportery, jak i lżejsze wozy bojowe, samochody terenowe czy motocykle. Na najodważniejszych uczestników imprezy czekała crossowa przejażdżka gąsienicowym pojazdem BV 206, produkowanym przez szwedzką firmę Hägglunds. Do najciekawszych egzemplarzy, które pojawiły się na bielskim poligonie należała tankietka TKS – podstawowa jednostka służąca w polskich siłach pancernych w kampanii wrześniowej w 1939 roku oraz używana w powstaniu warszawskim, zdalnie sterowana mina samobieżna Golitah. Tysiące widzów śledziły również zmagania grup rekonstrukcyjnych, które z dbałością o historyczne detale i oprawę pirotechniczną przedstawiły starcia zbrojne, w tym. m.in. walki o Basrę w Iraku z 2003 roku.

Tradycyjnie coś dla siebie znaleźć mogli amatorzy wycofanego z wojska sprzętu i artykułów mundurowych. Obok typowo militarnych pamiątek takich jak stalowe hełmy, żołnierskie zasobniki, torby polowe, berety i szalokominiarki w ofercie znalazły się lornetki, worki na pościel, a nawet ręczniki. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Wrzesień ‘39” w granatowym namiocie AMW stanęła  replika armaty przeciwpancernej wz. 36 Bofors, kalibru 37 mm.

Zaangażowanie się krakowskiego Oddziału Agencji w XIV Międzynarodowym Zlocie Pojazdów Militarnych „Operacja Południe”, to kolejny projekt zrealizowany w ramach działań promocyjno-wizerunkowych, łączący statutową aktywność Agencji ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W czerwcu jego pracownicy wzięli udział w X Zlocie Pojazdów Militarnych „Śląskie Manewry” w Bytomiu oraz X Małopolskim Pikniku Lotniczym w Krakowie.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY