W sobotę, 24 maja br. pracownicy krakowskiego Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego wsparli organizację gry miejskiej „1914. Pocztówki z Twierdzy K.”. Rozpoczęła się ona punktualnie o 9.00 w kilku wyznaczonych wcześniej miejscach w centrum miasta. Jednym z nich były udostępnione przez AMW tereny zlokalizowane przy ul. Rakowickiej. Do udziału w historycznej rywalizacji zgłosiło się kilkanaście drużyn, a na metę zlokalizowaną w pobliżu siedziby oddziału Agencji w Krakowie ostatecznie dotarło 10 ekip. Gra została zorganizowana w 100. rocznicę wybuchu I wojny światowej w ramach Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego. To kolejna z inicjatyw AMW wpisująca się w projekty odpowiedzialnej społecznie firmy, która angażuje się w kultywowanie historycznych tradycji wojskowych.
Agencja Mienia Wojskowego podczas gry miejskiej pozwoliła na wykorzystanie jednej ze swoich nieruchomości zlokalizowanej na terenie historycznego lotniska Rakowice – Czyżyny. Jako partner wydarzenia zorganizowanego przez „Gazetę Wyborczą” ufundowała również część nagród dla trzech najlepszych drużyn. Były to pakiety gadżetów wojskowych do których dołączono książki. Drugim z partnerów wydarzenia był Małopolski Instytut Kultury. Sam finał gry miejskiej i rozdanie nagród zwycięzcom nastąpiło przy siedzibie krakowskiego Oddziału Terenowego AMW, który podczas imprezy promował również swoje nieruchomości i powojskowe mienie przeznaczone do sprzedaży.
"Pocztówki z Twierdzy K" to gra strategiczna podzielona na cztery misje: lotniczą, sztabową, forteczną i informacyjną, która toczy się przez ponad siedem godzin na obszarze Starego Miasta, Kleparza i Rakowic. W jej ramach zgłoszeni wcześniej uczestnicy zostali podzieleni na dwa obozy. Pierwsza grupa pracowała na rzecz cara, druga wspierała cesarza. Każdy z obozów miał także swój własny tajny sztab, który należało chronić przed przeciwnikiem. Gracze poszczególnych drużyn w ramach wyznaczonych zadań zdobywali kolejne punkty liczone w koronach. Równie istotne jak pozyskiwanie informacji było też blokowanie i eliminowanie "wrogich" drużyn. Suma oraz czas wykonania wyznaczonych zadań zdecydował o wygranej. Choć sama fabuła gry była częściowo fikcyjna, nawiązywała jednak do historii Twierdzy Kraków, jej garnizonu i początków lotnictwa.
Udzielanie wsparcia projektom związanym z edukacją historyczną oraz kultywowaniem tradycji polskiego oręża to jeden z elementów realizowanej przez Agencję polityki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Oprócz tego AMW włącza się w inicjatywy, które służą propagowaniu obronności oraz promocji Sił Zbrojnych RP, a także mają na celu przełamywanie barier społecznych czy działania na rzecz wspólnot lokalnych.