AMW partnerem historycznej gry miejskiej w Krakowie

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
27 maja 2014

W sobotę, 24 maja br. pracownicy krakowskiego Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego wsparli organizację gry miejskiej „1914. Pocztówki z Twierdzy K.”.  Rozpoczęła się ona punktualnie o 9.00 w kilku wyznaczonych wcześniej miejscach w centrum miasta. Jednym z nich były udostępnione przez AMW tereny zlokalizowane przy ul. Rakowickiej. Do udziału w historycznej rywalizacji zgłosiło się kilkanaście drużyn, a na metę zlokalizowaną w pobliżu siedziby oddziału Agencji w Krakowie ostatecznie dotarło 10 ekip. Gra została zorganizowana w 100. rocznicę wybuchu I wojny światowej w ramach Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego. To kolejna z inicjatyw AMW wpisująca się w projekty odpowiedzialnej społecznie firmy, która angażuje się w kultywowanie historycznych tradycji wojskowych.

Agencja Mienia Wojskowego  podczas  gry miejskiej pozwoliła na wykorzystanie jednej ze swoich nieruchomości  zlokalizowanej na terenie historycznego lotniska Rakowice – Czyżyny. Jako partner wydarzenia zorganizowanego przez „Gazetę Wyborczą” ufundowała również część nagród dla trzech najlepszych drużyn. Były to pakiety gadżetów wojskowych do których dołączono książki. Drugim z partnerów wydarzenia był Małopolski Instytut Kultury. Sam finał gry miejskiej i rozdanie nagród zwycięzcom nastąpiło przy siedzibie krakowskiego Oddziału Terenowego AMW, który podczas imprezy promował również swoje nieruchomości i powojskowe mienie przeznaczone do sprzedaży.

"Pocztówki z Twierdzy K" to gra strategiczna podzielona na cztery misje: lotniczą, sztabową, forteczną i informacyjną, która toczy się przez ponad siedem godzin na obszarze Starego Miasta, Kleparza i Rakowic. W jej ramach zgłoszeni wcześniej uczestnicy zostali podzieleni na dwa obozy. Pierwsza grupa pracowała na rzecz  cara, druga wspierała cesarza. Każdy z obozów miał także swój własny tajny sztab, który należało chronić przed przeciwnikiem. Gracze poszczególnych drużyn w ramach wyznaczonych zadań zdobywali kolejne punkty liczone w koronach. Równie istotne jak pozyskiwanie informacji było też blokowanie i eliminowanie "wrogich" drużyn. Suma oraz czas wykonania wyznaczonych zadań zdecydował o wygranej. Choć sama fabuła gry była częściowo fikcyjna, nawiązywała jednak do historii Twierdzy Kraków, jej garnizonu i początków lotnictwa.

Udzielanie wsparcia projektom związanym  z edukacją historyczną oraz kultywowaniem tradycji polskiego oręża to jeden z elementów realizowanej przez Agencję polityki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Oprócz tego AMW włącza się w inicjatywy, które służą propagowaniu obronności oraz promocji Sił Zbrojnych RP, a także mają na celu przełamywanie barier społecznych czy działania  na rzecz wspólnot lokalnych.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje... 19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY