Agencja sponsorem wystawy w Muzeum Wojska Polskiego

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
28 lipca 2014

Agencja Mienia Wojskowego jest jednym ze sponsorów wystawy „Wielka Wojna 1914-1918. Prawdziwy koniec belle époque”, którą w poniedziałek w Muzeum Wojska Polskiego otworzył uroczyście minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak. Ekspozycja jest jednym z elementów europejskich obchodów 100. rocznicy wybuchu Wielkiej Wojny i największym wydarzeniem kulturalnym wśród wszystkich przedsięwzięć, którymi Polacy zamierzają upamiętnić I wojnę światową. To kolejne działanie Agencji, która wspiera w ramach biznesu społecznie odpowiedzialnego, inicjatywy związane z edukacją historyczną.

W swoim przemówieniu, wygłoszonym  podczas uroczystego otwarcia, minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak, wskazał na istotność tego konfliktu i będące jego następstwem wydarzenia, które dokonały się w Europie po 1918 roku.  Podkreślił tez znaczenie i udział polskich żołnierzy, którzy walczyli na różnych jej frontach, co - ostatecznie przyczyniło się również do uzyskania przez Polskę niepodległości.  Ekspozycja w Muzeum Wojska Polskiego ma przede wszystkim zaprezentować I wojnę światową jako jedno z najważniejszych wydarzeń historycznych, które odmieniło losy Europy i świata. Dla zwiedzających przygotowano liczne eksponaty pochodzące z różnych etapów wojny, między innymi: broń, umundurowanie, uzbrojenie i wyposażenie wszystkich uczestniczących w niej stron. Uzupełnieniem wystawy są również sprzęty i pojazdy, a także wyświetlane filmy historyczne dotyczące tej epoki. Twórcy wystawy nie pominęli też różnych pozamilitarnych aspektów życia na ogarniętym wojną kontynencie, w tym nastrojów panujących wówczas wśród ludności cywilnej.

Wystawie w gmachu głównym Muzeum Wojska Polskiego towarzyszy także ekspozycja plenerowa, na której zaprezentowano odbudowany czołg Renault FT-17 oraz inne unikatowe eksponaty, np. francuskie armaty polowe wz. 1878 systemu de Bange’a kal. 120 mm czy  niemiecki moździerz ciężki wz. 1918 kal. 250 mm.

Wystawa powstała przy współpracy muzeów zagranicznych: Militärhistorischen Museum Der Bundeswehr w Dreźnie, Heeresgechichtliches Museum w Wiedniu, Berlinie, Wilhelmshaven oraz krajowych: Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Oręża w Kołobrzegu, Muzeum Mazowieckiego w Płocku, Muzeum Historycznego m.st. Warszawy, Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, Muzeum Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim.

Wystawa została zrealizowana pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Czynna będzie do 31 maja 2015 r.

Finansowe wsparcie wystawy przez AMW to kolejne w tym roku przedsięwzięcie realizowane przez Agencję w ramach polityki zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). W tym wypadku społeczna aktywność Agencji dotyczy projektów realizowane przy współpracy z instytucjami wojskowymi związanych z szeroko pojętą edukacją historyczną.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY