Agencja sponsorem wystawy w Muzeum Wojska Polskiego

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
28 lipca 2014

Agencja Mienia Wojskowego jest jednym ze sponsorów wystawy „Wielka Wojna 1914-1918. Prawdziwy koniec belle époque”, którą w poniedziałek w Muzeum Wojska Polskiego otworzył uroczyście minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak. Ekspozycja jest jednym z elementów europejskich obchodów 100. rocznicy wybuchu Wielkiej Wojny i największym wydarzeniem kulturalnym wśród wszystkich przedsięwzięć, którymi Polacy zamierzają upamiętnić I wojnę światową. To kolejne działanie Agencji, która wspiera w ramach biznesu społecznie odpowiedzialnego, inicjatywy związane z edukacją historyczną.

W swoim przemówieniu, wygłoszonym  podczas uroczystego otwarcia, minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak, wskazał na istotność tego konfliktu i będące jego następstwem wydarzenia, które dokonały się w Europie po 1918 roku.  Podkreślił tez znaczenie i udział polskich żołnierzy, którzy walczyli na różnych jej frontach, co - ostatecznie przyczyniło się również do uzyskania przez Polskę niepodległości.  Ekspozycja w Muzeum Wojska Polskiego ma przede wszystkim zaprezentować I wojnę światową jako jedno z najważniejszych wydarzeń historycznych, które odmieniło losy Europy i świata. Dla zwiedzających przygotowano liczne eksponaty pochodzące z różnych etapów wojny, między innymi: broń, umundurowanie, uzbrojenie i wyposażenie wszystkich uczestniczących w niej stron. Uzupełnieniem wystawy są również sprzęty i pojazdy, a także wyświetlane filmy historyczne dotyczące tej epoki. Twórcy wystawy nie pominęli też różnych pozamilitarnych aspektów życia na ogarniętym wojną kontynencie, w tym nastrojów panujących wówczas wśród ludności cywilnej.

Wystawie w gmachu głównym Muzeum Wojska Polskiego towarzyszy także ekspozycja plenerowa, na której zaprezentowano odbudowany czołg Renault FT-17 oraz inne unikatowe eksponaty, np. francuskie armaty polowe wz. 1878 systemu de Bange’a kal. 120 mm czy  niemiecki moździerz ciężki wz. 1918 kal. 250 mm.

Wystawa powstała przy współpracy muzeów zagranicznych: Militärhistorischen Museum Der Bundeswehr w Dreźnie, Heeresgechichtliches Museum w Wiedniu, Berlinie, Wilhelmshaven oraz krajowych: Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Oręża w Kołobrzegu, Muzeum Mazowieckiego w Płocku, Muzeum Historycznego m.st. Warszawy, Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, Muzeum Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim.

Wystawa została zrealizowana pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Czynna będzie do 31 maja 2015 r.

Finansowe wsparcie wystawy przez AMW to kolejne w tym roku przedsięwzięcie realizowane przez Agencję w ramach polityki zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). W tym wypadku społeczna aktywność Agencji dotyczy projektów realizowane przy współpracy z instytucjami wojskowymi związanych z szeroko pojętą edukacją historyczną.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

25.11.2024 Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje... 19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY