AMW sprzedała jeden z samolotów JAK-40

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
4 października 2013

W piątek, 4 października br. w siedzibie AMW podpisano umowę na sprzedaż jednego z samolotów JAK-40, które Agencja przejęła po rozformowanym 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego. Z uwagi na ochronę tajemnicy przedsiębiorcy, Agencja nie może ujawnić ostatecznej kwoty, która została ustalona w trybie negocjacji. Również firma, która kupiła samolot od Agencji, korzystając z przysługującego jej prawa do tajemnicy handlowej, zastrzegła sobie anonimowość. Wiadomo jedynie, że samolot po wykonaniu niezbędnych badań oraz ewentualnych remontów nadal będzie wykonywał loty. Zagraniczny kupiec wyraził też wstępne zainteresowanie drugim z samolotów oraz pakietem części do JAK-40 i złożył w tej sprawie stosowny list intencyjny.

Do ustalenia między stronami i wojskiem pozostaną jeszcze kwestie związane z wykonaniem ewentualnego przelotu technicznego i uzyskaniem odpowiednich certyfikatów oraz ubezpieczeń, które pozwolą na dalszą eksploatację maszyny. Po sfinalizowaniu transakcji samolot będzie musiał również zostać zarejestrowany jako cywilny statek powietrzny, ponieważ obecnie figuruje w rejestrze samolotów wojskowych. Złożony przez klienta  list intencyjny będzie podstawą do rozpoczęcia ewentualnych kolejnych negocjacji handlowych dotyczących drugiego z samolotów i pakietu części, które – jeśli przebiegną pomyślnie i obie strony ustalą cenę oraz warunki transakcji – powinny zaowocować podpisaniem kolejnej umowy. 93% środków uzyskanych ze sprzedaży samolotu zostanie przekazanych przez Agencję Mienia Wojskowego na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.

AMW dotychczas zorganizowała trzy przetargi pisemne na sprzedaż samolotów i części. Do żadnego nie zgłosił się jednak żaden oferent. Po zamknięciu trzeciej procedury Agencja zaproponowała więc formułę tzw. sprzedaży poprzetargowej w oparciu o rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 1993 roku w sprawie zasad organizowania przetargu na sprzedaż środków trwałych przez przedsiębiorstwa państwowe oraz warunków odstąpienia od przetargu. To częsta forma stosowana w przypadku, gdy przetargi pisemne nie przynoszą rozstrzygnięcia.

JAKI-40 o numerach burtowych 047 i 048 to wersje VIP przystosowane do przewozu 15 pasażerów.  Ich eksploatację rozpoczęto w 1980 roku. Od tego czasu każda z maszyn przeszła 5 remontów. JAK-40 o numerze 047 ma na swoim koncie 8505 godzin i 35 minut. Nalot drugiej maszyny to 8897 godzin i 18 minut.

{sfxGallery=2}

Zobacz także

05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł... 19.02.2024 AMW na gali Cumulusy: AIR SHOW Radom 2023 na podium, kolejne pokazy... 05.02.2024 AIR SHOW Radom 2023 w finale Cumulusów 05.02.2024 Odwołanie zastępcy prezesa AMW
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY