Agencja Mienia Wojskowego została sponsorem „Złotej Szabli” - nagrody przyznawanej dla najlepszego filmu o tematyce wojskowej IV Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych i Wojskowych. Tegoroczna edycja imprezy trwała od 16 do 21 września. W tym czasie zaprezentowano blisko 70 filmów z 14 krajów, a wśród wyróżnionych znaleźli się m. in. artyści z Polski, Włoch i Finlandii. Organizatorami wydarzenia były Towarzystwo Wiedzy Obronnej oraz Akademia Obrony Narodowej, gdzie odbywały się pokazy filmowe. Udział w Festiwalu to kolejny w tym roku projekt realizowany przez AMW w ramach polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Uroczysta gala z rozdaniem festiwalowych nagród odbyła się 21 września br. w auli Akademii Oborny Narodowej. Jury pod przewodnictwem gen. broni dr Lecha Konopki przyznało nagrody za najlepszy film fabularny, dokumentalny oraz poświęcony tematyce filmowej. „Złotą szablę” w pierwszej kategorii otrzymał obraz „Żywie Biełaruś”, opowiadający o życiu opozycyjnego muzyka pod reżimem Łukaszenki. Reżysera Włodzimierza Niederhausa wyróżniono również nagrodą rektora-komendanta AON-u. W konkursie na najlepszy dokument grand prix odberali Włocha Domenico Felici za „The Second Atlantic Crossing” oraz Przemysław Bednarczyk za poświęcony powstaniu styczniowemu „Rok 1863”. Ufundowaną przez AMW „Złotą szablę” dla najlepszego filmu o tematyce wojskowej przyznano nakręconemu obrazowi „Conscript” autorstwa fińskiej reżyserki Irmy Nyfrost. W gronie wyróżnionych znaleźli się również artyści z Iranu, Niemiec, Kanady, Stanów Zjednoczonych i Czech. Nagroda za całokształt twórczości - „Platynowa Szabla”- trafiła w ręce jednego z najważniejszych polskich reżyserów i pisarzy powojennych Tadeusza Konwickiego. Finałowemu dniu towarzyszył koncert muzyki filmowej w wykonaniu Reprezentacyjnej Orkiestry Wojska Polskiego.
Zaangażowanie się Agencji Mienia Wojskowego w organizację IV edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych i Wojskowych to jedno z wielu tegorocznych przedsięwzięć, które AMW realizowała w ramach polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna aktywność Agencji obejmuje projekty realizowane przy współpracy z Siłami Zbrojnymi RP, działania promujące edukację historyczną, inicjatywy na rzecz społeczności lokalnych oraz przedsięwzięcia służące „przełamywaniu barier”.