Agencja Mienia Wojskowego objęła swoim patronatem kolejną odsłonę Konwentu Gier Strategicznych „Grenadier 2013”, który odbył 25 i 26 maja br. się na terenie warszawskiej Cytadeli. Różnorodny i ciekawy program ósmej edycji wydarzenia, przyciągnął nie tylko wielu pasjonatów, ale również osoby, którzy na co dzień nie interesują się dziejami wojskowości i obce im jest zgłębianie meandrów militarnych strategii. Wśród przygotowanych przez organizatora atrakcji znalazły się m.in. turnieje, pokazy gier historyczno-strategicznych, wystawy dioram, prezentacje musztry i fechtunku, ekspozycje sprzętu wojskowego, inscenizacje bitewne, prelekcje multimedialne, projekcje filmów o tematyce a także warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców.
W zorganizowanej na terenie Muzeum X Pawilonu Cytadeli w Warszawie pojawiło się ponad 350 rekonstruktorów, w tym m.in. Grupa Rekonstrukcji Historycznych Strzelcy 31 Piechoty z Mszczonowa czy Oddział Kawalerii Ochotniczej 27 Pułku Ułanów im. Króla Stefana Batorego, Klub Miłośników Historii Warszawa, Stowarzyszenie Poznańska Grupa Rekonstrukcji Historycznej „Warta”. Przygotowane na tegoroczną edycję inscenizacje bitewne odbywały się pod hasłem „Bitwy warszawskie na przestrzeni dziejów”. Wśród zaprezentowanych pokazów znalazły się: bitwa pod Warszawą ze Szwedami z 1656 roku, bitwa warszawska z 1920 roku, obrona Warszawy z 1939 roku, powstanie warszawskie i zdobycie dzielnicy Praga przez 1 Armię Wojska Polskiego z 1944 roku. Nie zawiedli się również amatorzy pojazdów militarnych, których na Konwent dotarło blisko trzydzieści. Wśród nich można było zobaczyć samochód pancerny Peugeot 1918, polski czołg z kampanii wrześniowej 7TP, który w 70% odbudowano z oryginalnych części, legendarny wóz powstańczy „Kubuś”, jeżdżącą minę Goliath SdKfz. 303, działa przeciwpancerne PAK 36 i 40, motocykle BMW czy radziecki T-34/85 znany z serialu „Czterej pancerni i pies”. Na pasjonatów gier planszowych i bitewnych czekała możliwość wzięcia udziału w przygotowanych turniejach oraz ponad 50 tytułów zabaw osadzonych w różnych epokach historycznych.
Konwent Gier Strategicznych „Grenadier 2013” to kolejna tegoroczna impreza, która wpisuje się w działalność AMW z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna aktywność Agencji obejmuje m.in. inicjatywy realizowane na rzecz Sił Zbrojnych RP, projekty służące upowszechnianiu edukacji historycznej, działania na rzecz społeczności lokalnych oraz przełamywania barier.