Agencja Mienia Wojskowego została partnerem tegorocznej edycji Targów Książki Historycznej, która odbędzie się w Arkadach Kubickiego w warszawskim Zamku Królewskim. XXII odsłona imprezy rozpocznie się 28 listopada i potrwa do 1 grudnia br. Podczas inauguracji targów Prezes AMW Krzysztof Michalski wręczy nagrodę „KLIO” w kategorii najlepszej książki edytorskiej. W programie targów nie zabraknie spotkań autorskich, promocji najnowszych wydawnictw o tematyce historycznej, prezentacji filmów fabularnych i dokumentalnych oraz pokazów przygotowanych przez grupy rekonstrukcyjne. Specjalnie na tę okazję Agencja rozstawi również swoje stoisko, gdzie każdy miłośnik militariów będzie mógł nabyć wycofany z wojska sprzęt i elementy umundurowania.
W XXII edycji Targów Książki Historycznej zaplanowano udział blisko 250 wydawców z kraju i zagranicy. Podczas oficjalnego otwarcia zostaną rozdane nagrody „KLIO” dla książki autorskiej, monografii naukowej, edytorskiej oraz varsaviana. Do walki o literackie laury zgłoszono blisko 130 tytułów. W tym roku zwycięzców wytypuje jury, w którym zasiądą m.in. profesorowie: Jan Kieniewicz, Henryk Samsonowicz, Janusz Tazbir oraz Tomasz Szarota w roli przewodniczącego. Laureatowi w kategorii najlepszej książki edytorskiej nagrodę wręczy prezes AMW Krzysztof Michalski. W programie imprezy znajdą się spotkania autorskie, seminaria, dyskusje panelowe, pokazy filmowe oraz rekonstrukcje bitewne. Wydarzeniu towarzyszyć będzie również Salon Historycznej Książki Rosyjskiej oraz Salon Książki Białoruskiej. Po raz pierwszy na targach pojawi się namiot Agencji Mienia Wojskowego, w którym pracownicy AMW prowadzić będą sprzedaż wycofanego z wojska sprzętu i artykułów mundurowych. Dla wszystkich kolekcjonerów militariów i pasjonatów historii to dobra okazja do powiększenia swoich zbiorów.
Targi Książki Historycznej to cykliczna impreza organizowana przez Porozumienie Wydawców Książki Historycznej oraz Fundację Historia i Kultura. Corocznie odwiedza je ponad 20 tys. czytelników oraz wydawców. Uczestnictwo AMW w tym wydarzeniu to kolejne w tym roku przedsięwzięcie realizowane przez AMW w ramach polityki zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna aktywność Agencji obejmuje projekty realizowane przy współpracy z Siłami Zbrojnymi RP, inicjatywy związane z edukacją historyczną oraz przedsięwzięcia na rzecz społeczności lokalnych i przełamywania barier.