AMW sprzedaje samoloty JAK-40 oraz części zamienne do JAKA-40 i TU-154M

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
31 lipca 2012

Agencja Mienia Wojskowego rozpoczęła procedurę przetargową związaną ze sprzedażą dwóch samolotów JAK-40 po rozformowanym 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego. Do kupienia będą również pakiety części zamiennych do maszyn JAK-40 oraz TU-154M. 31 lipca zostało opublikowane ogłoszenie, w którym wskazane są warunki, jakie spełnić muszą potencjalni kontrahenci. Ostateczny termin składania wymaganych dokumentów niezbędnych, żeby wziąć udział w przetargu pisemnym mija 20 sierpnia br. Cenę wywoławczą samolotów JAK-40 ustalono na 2,5 mln złotych. Za zestaw części do JAKA-40 trzeba będzie zaoferować minimum 8 mln 650 tys. złotych, a do TU-154M kwotę przekraczającą 9,5 mln złotych. Zakończenie całej procedury  przetargowej przewidziane jest na koniec września br.

Dwa wystawione na sprzedaż JAKI-40 o numerach burtowych 047 i 048 były wcześniej użytkowane przez 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego. Obie maszyny to wersje VIP przystosowane do przewozu 15 pasażerów.  Ich eksploatację rozpoczęto w 1980 roku. Od tego czasu każda z maszyn przeszła 5 remontów. JAK-40 o numerze 047 ma na swoim koncie 8505 godzin i 35 minut . Nalot drugiej maszyny to 8897 godzin i 18 minut. Cena wywoławcza za każdy z samolotów wynosi 2,5 mln złotych.

W przetargu zostaną również wystawione części zamienne do samolotów. Pakiet części do JAKA-40, na który składa się aż 341 pozycji (m.in., anteny, filtry hydrauliczne, narzędzia do obsługi podwozia, silniki lotnicze AI-25) wyceniono na 8 mln 650 tys. złotych. Komplet do TU-154M to 300 pozycji (w tym między innymi: akumulatory, anteny, aparatura kontrolno-pomiarowa, silnik lotniczy D-30KV, zespoły hamulcowe) o wartości 9,5 mln złotych.  

Do przetargu na dwa samoloty JAK- 40 oraz pakiety części zamiennych do JAKA-40 i TU-154M będą mogły przystąpić wyłącznie te osoby, które do 20 sierpnia złożą wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu wraz z odpowiednimi dokumentami, wykażą swoją zdolność finansową lub kredytową (potencjalny uczestnik musi dysponować środkami w wysokości minimum cen wywoławczych) oraz wpłacą wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej wybranego sprzętu. Szczegółowe informacje dotyczące warunków przetargu oraz dokumenty, które należy złożyć by wziąć udział w procedurze zostały opublikowane na stronie internetowej AMW http://www.amw.com.pl/pl/a/sprzedaz-samolotow i w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

20 sierpnia br. komisja przetargowa zajmie się weryfikacją złożonych wniosków, a następnie przesłaniem zawiadomienia do wszystkich zakwalifikowanych oferentów, którzy złożyli wskazane dokumenty. Wystawiony do sprzedaży sprzęt będą mogli obejrzeć wyłącznie kupujący, którzy zostaną zaproszeni do przetargu. Właściwe oferty będzie można składać do 12 września br. W połowie września odbędzie się posiedzenie na którym komisja przetargowa wybierze zwycięską ofertę. Zakończenie całej procedury przetargowej planowane jest na koniec września br. 93% środków uzyskanych ze sprzedaży samolotów i części zamiennych zostanie przekazanych na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY