AMW sponsorem konkursu historycznego "Bój o czapkę kpt. Antoniego Stawarza"

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
31 października 2012

Krakowski Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego włączył się do grona sponsorów II edycji konkursu wiedzy historycznej „Bój o czapkę kpt. Antoniego Stawarza”. Organizatorami przedsięwzięcia było Stowarzyszenie Tradycyjny Oddział C. i K. Regimentu Artylerii Fortecznej No. 2 barona Edwarda von Beschi oraz Dom Kultury Podgórze. W teście, który miał na celu popularyzację dziejów miasta wzięła udział młodzież z krakowskich liceów. Uczestnicy musieli wykazać się gruntowną wiedzą o wyzwoleniu Krakowa w 1918 roku. Wsparcie przez AMW tego wydarzenia, to kolejny projekt, który wpisuje się w prowadzoną przez Agencją działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).  

Licealiści rozpoczęli zmagania 13 października br. w sali kominkowej Domy Kultury Podgórze. Do rywalizacji przystąpiły ostatecznie cztery z siedmiu zgłoszonych szkół. Na uczestników czekało 45 pytań, które związane były z tematyką wyzwolenia Krakowa spod władzy zaborczej w 1918 roku. Wyniki konkursu ogłoszono 31 października w dniu polsko-czeskich obchodów oswobodzenia miasta. Podobnie jak przed rokiem wyłoniono jednego zwycięzcę drużynowego oraz trzech indywidualnych laureatów. Pierwsza z nagród, którą była czapka kapitana Antoniego Stawarza powędrowała do III Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego. Pozostałe wyróżnienia trafiły do Elżbiety Broś, Łukasza Siedlarza i Marioli Senderskiej. Uroczystości wręczenia nagród towarzyszyły prelekcje Piotra Iwaszki oraz komendanta Regimentu Piotr Jaskółowskiego nawiązujące do wydarzeń sprzed 94 lat .Wśród fundatorów nagród obok Agencji Mienia Wojskowego znalazła się Ambasada Republiki Czeskiej, Hotel Voroneż Brno, Fundacja Ośrodka Karta oraz bezpośredni organizatorzy konkursu.

Antoni Stawarz w czasach I wojny światowej był porucznikiem armii austro-węgierskiej, uczestnikiem walk na frontach serbskim i włoskim oraz twórcą Polskiej Organizacji Dywersyjnej. 31 października 1918 roku dowodził operacjami zajęcia dworca w Płaszowie oraz zdobycia podgórskich koszarów i rozbrojenia wojsk zaborczych. Symboliczny wymiar miała zainicjowana przez Stawarza akcja zamiany austriackich czapek na polskie maciejówki przyozdobione orłem.

Udzielenie przez AMW wsparcia na organizację konkursu wiedzy historycznej „Bój o czapkę kpt. Antoniego Stawarza” to jedna z wielu inicjatyw, który Agencja Mienia Wojskowego zrealizowała w ramach polityki społecznej. Aktywność Agencji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) obejmuje m.in. projekty realizowane przy współpracy z armią, edukację historyczną, działalność na rzecz społeczności lokalnych oraz przełamywanie barier.

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY