AMW sponsorem cyklu koncertów Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej "Sonata" im. Bogumiła Łepeckiego

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
3 października 2012

28 września br. w sali im. gen. Franciszka Gągora w warszawskim Rembertowie, odbył się uroczysty występ Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej „Sonata” im. Bogumiła Łepeckiego z okazji święta Akademii Obrony Narodowej. Była to kolejna odsłona cyklu koncertów, którego sponsorem została Agencja Mienia Wojskowego. Wcześniej muzycy wystąpili na obchodach Dnia Wojska Polskiego w Mińsku Mazowieckim. Ostatnim zaplanowanym koncertem symfonicznym będzie występ w ramach Święta Wojskowej Akademii Technicznej oraz Dnia Podchorążego 29 listopada w Warszawie. Dofinansowanie tych wydarzeń przez AMW, to kolejny projekt realizowany w ramach polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Koncert poprzedziło przemówienie dyrektora „Sonaty” Jacka Łepeckiego, który przypomniał wcześniejsze występy orkiestry na terenie Akademii Obrony Narodowej. W programie Orkiestry pod batutą Stanisława Winiarczyka znalazła się Symfonia e-moll op. 7 „Odrodzenie” Mieczysława Karłowicza. Ideę koncertu jak i znaczenie wykonanego utworu trafnie wyraził Jacek Łepecki  - Symfonia e-moll op. 7 „Odrodzenie” - traktująca o odrodzeniu duszy i społeczeństwa, a  którą Mieczysław Karłowicz tak pięknie wyjaśnił, opisując ją w swoim libretcie, z którym zapoznaliśmy Państwa poprzez program koncertu, z pewnością można  tytułować „symfonią pokoju między ludźmi i narodami” i takie właśnie jest przesłanie dzisiejszego koncertu. Muzyka, którą zostawił po sobie stanowi dzieło, którym kultura europejska może się szczycić, a my, Polacy, z dumą ją prezentować. Po zakończeniu występu rektor-komendant AON gen. Bogusław Pacek - podkreślając muzyczny kunszt Orkiestry oraz jej współpracę uczelnią - podziękował dyrektorowi za występ oraz przekazał mu list gratulacyjny oraz ryngrafy.

Dofinansowanie tego wydarzenia przez Agencję Mienia Wojskowego jest jednym z wielu przedsięwzięć realizowanych przez AMW w ramach polityki społecznej polityki biznesu. Społeczna aktywność Agencji obejmuje cztery dziedziny: edukację historyczną, działania na rzecz społeczności lokalnych, „przełamywanie barier” oraz projekty realizowane przy współpracy z armią, związane z promocją obronności i kultywowaniem tradycji polskiego oręża.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY