Podobnie jak w 2010 roku Agencja Mienia Wojskowego została głównym sponsorem projektu „Spotkania z Armią”, przedsięwzięcie organizowanego przez Wojskowy Instytut Wydawniczy oraz redakcję „Polski Zbrojnej”. „Spotkania…” to cykl wyjazdów studyjnych dla dziennikarzy, którego celem jest promocja polskiej armii w środowisku medialnym. Tym razem uczestnicy pierwszego zagonu od 22 do 24 lutego br. mieli okazję przyjrzeć się z bliska aktywności żołnierzy z jednostek wchodzących w skład 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej na poligonach w Wędrzynie, Żaganiu i Świętoszowie.
Pierwszy dzień rozpoczął się od wizyty w Wędrzynie, gdzie 17 Wielkopolska Brygada Zmechanizowana odbywała ćwiczenia poligonowe przed wyjazdem na IX zmianę polskiego kontyngentu w Afganistanie. Następnie uczestnicy na zaproszenie dowódcy gen. bryg. Sławomira Wojciechowskiego wzięli udział w spotkaniu, na którym gościli również oficerowie NATO z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Kolejnym punktem programu była prezentacja nowoczesnego sprzętu znajdującego się na wyposażeniu brygady. Największym zainteresowaniem cieszyły się karabiny wyborowe oraz ekwipunek saperski. Niecodziennym doświadczeniem było przejście wszystkich uczestników przez zespół ciemnych i wilgotnych korytarzy nazywany „torem psychologicznym”, który ma za zadanie przygotować żołnierzy do służby w najtrudniejszych i najbardziej nieprzewidywalnych warunkach. Podsumowaniem dnia była wizyta w Międzyrzeckim Rejonie Umocnionym – systemie fortyfikacyjnym mającym chronić III Rzeszę przed potencjalnymi atakami ze Wschodu.
Następnego dnia uczestnicy przyjechali do Żagania, gdzie stacjonują czołgi Leopard 2A4 i Pt-91 Twardy. Na miejscu przywitał ich sam Dowódca Wojsk Lądowych gen. broni Zbigniew Głowienka , który w krótkim wykładzie przedstawił charakterystykę 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej. Zaraz po tym, zaproszeni goście przemieścili się na plac szkoleniowy, gdzie pojawił się czołg zrekonstruowany T-34 stylizowany na serialowego „Rudego 102”. Obok sprzętu o charakterze historycznym zaprezentowano również czołgi PT-91, które trzymane są w specjalnych hangarach obniżających wilgotność.. Przy okazji pobytu w Żaganiu dziennikarze zwiedzili Muzeum Obozów Jenieckich i - razem z towarzyszącymi im oficerami Bundeswehry - złożyli wieńce pod pomnikiem pomordowanych żołnierzy. Kolejną atrakcją była wizyta na jedynej w kraju elektronicznej strzelnicy w Świętoszowie. Miłośnicy broni palnej mieli okazję postrzelać do ruchomych przeciwników, m.in. przy użyciu Beryla, PM wz. 84 i PK, a nawet wyrzutni RPG. Podczas pobytu uczestnicy mogli także obejrzeć Leopardy, zestawy przeciwlotnicze Biała, wozy inżynieryjne Bergepanzer i transportery M-113. Ostatniego dnia na spragnionych ekstremalnych zdarzeń ochotników czekało najtrudniejsze wyzwanie. Przy blisko dwudziestostopniowym mrozie wybrani dziennikarze wzięli udział w ćwiczeniach poligonowych, w których nie zabrakło wybuchów i artyleryjskiego ostrzału. Kolejna odsłona cyklu „Spotkania z Armią” odbędzie się pod koniec marca br. w Bydgoszczy i Toruniu.
Agencja Mienia Wojskowego w ramach polityki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) wspiera inicjatywy, które mają na celu promocję obronności, budowanie pozytywnego wizerunku Sił Zbrojnych RP czy podtrzymywanie tradycji polskiego oręża. AMW współpracowała już m.in. z Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Oręża w Kołobrzegu. Patronowała również konferencjom naukowym oraz wielokrotnie angażowała się w organizację imprez plenerowych o charakterze militarnym.
Pierwszy dzień rozpoczął się od wizyty w Wędrzynie, gdzie 17 Wielkopolska Brygada Zmechanizowana odbywała ćwiczenia poligonowe przed wyjazdem na IX zmianę polskiego kontyngentu w Afganistanie. Następnie uczestnicy na zaproszenie dowódcy gen. bryg. Sławomira Wojciechowskiego wzięli udział w spotkaniu, na którym gościli również oficerowie NATO z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Kolejnym punktem programu była prezentacja nowoczesnego sprzętu znajdującego się na wyposażeniu brygady. Największym zainteresowaniem cieszyły się karabiny wyborowe oraz ekwipunek saperski. Niecodziennym doświadczeniem było przejście wszystkich uczestników przez zespół ciemnych i wilgotnych korytarzy nazywany „torem psychologicznym”, który ma za zadanie przygotować żołnierzy do służby w najtrudniejszych i najbardziej nieprzewidywalnych warunkach. Podsumowaniem dnia była wizyta w Międzyrzeckim Rejonie Umocnionym – systemie fortyfikacyjnym mającym chronić III Rzeszę przed potencjalnymi atakami ze Wschodu.
Następnego dnia uczestnicy przyjechali do Żagania, gdzie stacjonują czołgi Leopard 2A4 i Pt-91 Twardy. Na miejscu przywitał ich sam Dowódca Wojsk Lądowych gen. broni Zbigniew Głowienka , który w krótkim wykładzie przedstawił charakterystykę 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej. Zaraz po tym, zaproszeni goście przemieścili się na plac szkoleniowy, gdzie pojawił się czołg zrekonstruowany T-34 stylizowany na serialowego „Rudego 102”. Obok sprzętu o charakterze historycznym zaprezentowano również czołgi PT-91, które trzymane są w specjalnych hangarach obniżających wilgotność.. Przy okazji pobytu w Żaganiu dziennikarze zwiedzili Muzeum Obozów Jenieckich i - razem z towarzyszącymi im oficerami Bundeswehry - złożyli wieńce pod pomnikiem pomordowanych żołnierzy. Kolejną atrakcją była wizyta na jedynej w kraju elektronicznej strzelnicy w Świętoszowie. Miłośnicy broni palnej mieli okazję postrzelać do ruchomych przeciwników, m.in. przy użyciu Beryla, PM wz. 84 i PK, a nawet wyrzutni RPG. Podczas pobytu uczestnicy mogli także obejrzeć Leopardy, zestawy przeciwlotnicze Biała, wozy inżynieryjne Bergepanzer i transportery M-113. Ostatniego dnia na spragnionych ekstremalnych zdarzeń ochotników czekało najtrudniejsze wyzwanie. Przy blisko dwudziestostopniowym mrozie wybrani dziennikarze wzięli udział w ćwiczeniach poligonowych, w których nie zabrakło wybuchów i artyleryjskiego ostrzału. Kolejna odsłona cyklu „Spotkania z Armią” odbędzie się pod koniec marca br. w Bydgoszczy i Toruniu.
Agencja Mienia Wojskowego w ramach polityki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) wspiera inicjatywy, które mają na celu promocję obronności, budowanie pozytywnego wizerunku Sił Zbrojnych RP czy podtrzymywanie tradycji polskiego oręża. AMW współpracowała już m.in. z Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Oręża w Kołobrzegu. Patronowała również konferencjom naukowym oraz wielokrotnie angażowała się w organizację imprez plenerowych o charakterze militarnym.