25 i 26 stycznia br. w warszawskim Hotelu Sobieski odbyła się XIII edycja ogólnopolskiej konferencji rynku inwestycji nieruchomościowych „Inwestorski Tor Przeszkód”. Głównym organizatorem wydarzenia była redakcja „The Warsaw Voice”. Agencję Mienia Wojskowego na spotkaniu reprezentował Dyrektor Zespołu Gospodarki Nieruchomościami Zbigniew Prokopczyk. Jak zwykle w gronie uczestników nie zabrakło inwestorów z branży budowlanej, deweloperów, przedstawicieli rządu oraz władz samorządowych, prawników, bankierów i ekonomistów.
„Inwestorski Tor Przeszkód” to cykliczne wydarzenie, które już od kilkunastu lat przyciąga fachowców związanych z krajową branżą nieruchomości. Głównym celem przedsięwzięcia jest omówienie i ocena obecnej sytuacji na polskim rynku inwestorskim, a także przekazanie zebranych opinii i postulatów uczestniczącym w konferencji przedstawicielom rządu, parlamentu i samorządu. W tym roku więcej miejsca poświęcono zagadnieniom dotyczącym rynku nieruchomości deweloperskich, komercyjnych i logistycznych. W programie znalazły się także debaty o potencjale inwestycyjnym polskich metropolii, udziale państwa procesie budowlanym czy szansach
i wyzwaniach, jakie stoją przed branżą hotelarską w związku z organizację EURO 2012. Starano się również znaleźć odpowiedź na pytanie jak usprawnić proces inwestowania na rynku nieruchomości i co zrobić, żeby zwiększyć w Polsce tempo budowy mieszkań.
Dużym zainteresowaniem cieszył się panel zatytułowany „Czy Polska ma nadal atrakcyjne tereny do inwestowania”, w którym wzięli udział Dyrektor Zespołu Gospodarki Nieruchomościami AMW Zbigniew Prokopczyk, prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Tomasz Nawrocki oraz burmistrz Gminy Mszczonów Józef Kurek. Podczas spotkania poruszono m.in. kwestie związane z terenami inwestycyjnym, którymi dysponuje Skarb Państwa. Dyskutowano też o relacjach między jednostkami samorządu terytorialnego a rządowymi agencjami. Przedstawiciel AMW w swoim wystąpieniu omówił ofertę Agencji Mienia Wojskowego - nieruchomości zlokalizowanych na terenie całego kraju, od Helu aż po Krynicę, od Zgorzelca do Przemyśla. Dyrektor Prokopczyk podkreślił również rolę AMW w procesie zagospodarowania zbędnych wojsku nieruchomości – 93% z każdej złotówki zarobionej przez Agencję Mienia Wojskowego ze sprzedaży powojskowych działek trafia na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Zgodnie z prognozami analityków rok 2011 powinien przynieść znaczące ożywienie w branży w porównaniu do kryzysowych dwóch poprzednich lat.
„Inwestorski Tor Przeszkód” to cykliczne wydarzenie, które już od kilkunastu lat przyciąga fachowców związanych z krajową branżą nieruchomości. Głównym celem przedsięwzięcia jest omówienie i ocena obecnej sytuacji na polskim rynku inwestorskim, a także przekazanie zebranych opinii i postulatów uczestniczącym w konferencji przedstawicielom rządu, parlamentu i samorządu. W tym roku więcej miejsca poświęcono zagadnieniom dotyczącym rynku nieruchomości deweloperskich, komercyjnych i logistycznych. W programie znalazły się także debaty o potencjale inwestycyjnym polskich metropolii, udziale państwa procesie budowlanym czy szansach
i wyzwaniach, jakie stoją przed branżą hotelarską w związku z organizację EURO 2012. Starano się również znaleźć odpowiedź na pytanie jak usprawnić proces inwestowania na rynku nieruchomości i co zrobić, żeby zwiększyć w Polsce tempo budowy mieszkań.
Dużym zainteresowaniem cieszył się panel zatytułowany „Czy Polska ma nadal atrakcyjne tereny do inwestowania”, w którym wzięli udział Dyrektor Zespołu Gospodarki Nieruchomościami AMW Zbigniew Prokopczyk, prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Tomasz Nawrocki oraz burmistrz Gminy Mszczonów Józef Kurek. Podczas spotkania poruszono m.in. kwestie związane z terenami inwestycyjnym, którymi dysponuje Skarb Państwa. Dyskutowano też o relacjach między jednostkami samorządu terytorialnego a rządowymi agencjami. Przedstawiciel AMW w swoim wystąpieniu omówił ofertę Agencji Mienia Wojskowego - nieruchomości zlokalizowanych na terenie całego kraju, od Helu aż po Krynicę, od Zgorzelca do Przemyśla. Dyrektor Prokopczyk podkreślił również rolę AMW w procesie zagospodarowania zbędnych wojsku nieruchomości – 93% z każdej złotówki zarobionej przez Agencję Mienia Wojskowego ze sprzedaży powojskowych działek trafia na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Zgodnie z prognozami analityków rok 2011 powinien przynieść znaczące ożywienie w branży w porównaniu do kryzysowych dwóch poprzednich lat.