7 listopada br. w siedzibie Business Centre Club w Warszawie odbyła się konferencja naukowa zatytułowana „Współczesne wymiary bezpieczeństwa Polski i patriotyzm XXI wieku”. Agencja Mienia Wojskowego została jednym z partnerów tego wydarzenia zorganizowanego pod patronatem Ministra Obrony Narodowej i Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Moderatorem pierwszego panelu poświęconego bezpieczeństwu Polski była wiceprzewodnicząca Zgromadzenia Parlamentarnego NATO, poseł Jadwiga Zakrzewska. W drugiej części konferencji omówione zostały kulturalne, społeczne i artystyczne wymiary patriotyzmu. Zwieńczeniem projektu „Rock Niepodległości” był koncert, w warszawskim klubie Palladium podczas którego swój specjalny program „Drogi do wolności” zagrał zespół Lombard.
Konferencję naukową rozpoczęło wystąpienie poseł Jadwigi Zakrzewskiej, która wprowadziła uczestników w tematykę panelu. Po niej zaproszeni goście omówili kolejno kwestie bezpieczeństwa energetycznego, ekonomicznego i publicznego jako kluczowych obszarów suwerenności państwa. Tematykę pozyskiwania i wykorzystania różnych rodzajów energii przybliżył wiceprezes ENEA SA Maksymilian Górniak. O bezpieczeństwie ekonomicznym mówił kolejny z panelistów – prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło, który zwrócił uwagę na szczególne znaczenie wyborów zawodowych młodzieży i ich przyszłym wpływie na kształt polskiej ekonomii i rynków finansowych. Aspekty bezpieczeństwa militarnego były przedmiotem wystąpienia przedstawiciela Szefa Sztabu Generalnego WP gen. dyw. pil. Leszka Cwojdzińskiego, który przybliżył strukturę i zadania realizowane przez polskie Siły Zbrojne w kraju oraz na misjach zagranicznych podejmowanych w ramach zobowiązań sojuszniczych NATO i ONZ. Następnie dyrektor Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych dr hab. inż. Ryszard Szczepanik przedstawił rozwój narodowej myśli technicznej w odniesieniu do poziomu obronności RP. Jako ostatni z zaproszonych gości wystąpił komendant główny Policji gen. Andrzej Matejuk, który omówił kwestię bezpieczeństwa wewnętrznego i podkreślił, że największy wpływ na zwalczanie przestępczości zorganizowanej przez policjantów ma ich wysoka identyfikacja z wykonywanym zawodem, patriotyzm, pełne zaangażowanie oraz profesjonalizm w służbie.
W drugiej części konferencji przedstawiono patriotyzm w ujęciu artystów, ludzi kultury, nauki i sztuki, a także osób, które zawodowo zajmują się organizowaniem i koordynacją różnych projektów edukacyjnych i obywatelskich. Moderatorem dyskusji był dr Jan Tarczyński, wiceprezes Polskiej Fundacji Kulturalnej w Londynie. W panelu wzięli udział przedstawiciele polskich uczelni: Wojskowej Akademii Technicznej - dr Jerzy Niepsuj oraz prof. Wiesław Wysocki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. O muzyce i sztuce jako nośniku wartości patriotycznych opowiedział Dyrektor Stołecznej Estrady Andrzej Matusiak, natomiast mini-wykład o patriotyzmie w nauce wygłosił Robert Firmhofer – dyrektor Centrum Nauki Kopernik. Niezwykle interesujące było wystąpienie Prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, który mówił o kształtowaniu codziennej odpowiedzialności za dobrobyt i sytuację ekonomiczną państwa, która może być wynikiem nawet tak prozaicznych czynników jak codzienne zakupy i odejmowania różnych wyborów konsumenckich. O formach ekspresji twórczej i patriotycznej w sztuce użytkowej opowiedział artysta Paweł Kruszyński – projektant specjalnej kolekcji mebli, które stały się elementem kampanii „Rock Niepodległości”. Można je było obejrzeć nie tylko w hallu BCC, ale także w Sali w której odbywała się konferencja. Na specjalnie zaprojektowanych kanapach i fotelach siedzieli wszyscy paneliści.
Zwieńczeniem kampanii „Rock Niepodległości” był koncert rockowy w klubie Palladium. W tym roku wystąpiły na nim aż cztery zespoły: Sandaless, Night Rider, Magnetar i – gwiazda wieczoru – LOMBARD. Każda z występujących grup rozpoczynała swój występ od wykonania jednego utworu patriotycznego we własnej aranżacji, a zespół Lombard wystąpił z autorskim repertuarem patriotycznym pod tytułem „Drogi do wolności”. Koncert wzbogacono o multimedialny pokaz historycznych filmów i zdjęć przedstawiających historię i współczesność Polski. Podczas koncertu zadebiutowała też grupa ”Poland First to Rock” składająca się z młodych wokalistów, z utworem ”Opowiem Ci mój sen”.
AMW jako instytucja zaangażowana w promocję wartości patriotycznych została partnerem projektu „Rock Niepodległości" zorganizowanego z okazji Święta Niepodległości pod patronatem honorowym Ministra Obrony Narodowej, ponieważ wspiera inicjatywy, których celem jest popularyzacja, obronności, postaw propaństwowych oraz edukacji obywatelskiej. Projekt "Rock Niepodległości" doskonale łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Druga edycja imprezy pokazała, że jej przesłanie może trafić do wielu młodych Polaków.
Agencja Mienia Wojskowego w ramach swojej działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) stara się angażować w projekty promujące polskie Siły Zbrojne i postawy patriotyczne. W 2011 roku wzięła udział w kilkudziesięciu inicjatywach organizowanych we współpracy z MON, wojskiem i instytucjami działającymi nas rzecz polskiej armii.
AMW kolejny raz partnerem projektu „Rock Niepodległości”
Biuro Prezesa AMW
14 listopada 2011
Zobacz także
25.11.2024
Prezenty z demobilu. Sklep internetowy Agencji Mienia Wojskowego sprzedaje...
19.11.2024
Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup...
14.11.2024
Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie
25.09.2024
Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi
24.09.2024
Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku”
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI