9 listopada br. w siedzibie Business Centre Club w Warszawie odbyła się konferencja naukowa zatytułowana „Nowoczesne formy patriotyzmu oraz wpływ przedsiębiorczości i bezpieczeństwa ekonomicznego na niepodległość RP”. Agencja Mienia Wojskowego była jednym z partnerów tego wydarzenia zorganizowanego pod patronatem Ministra Obrony Narodowej. Gościem Honorowym konferencji był premier Tadeusz Mazowiecki, a w gronie panelistów znaleźli się między innymi: prof. Roman Kuźniar z Uniwersytetu Warszawskiego, dr Jan Szomburg z Instytutu Badań nad Gospodarką Wolnorynkową oraz wiceprzewodnicząca Sejmowej Komisji Obrony Narodowej posłanka Jadwiga Zakrzewska. Zwieńczeniem projektu „Rock Niepodległości” był koncert, który odbył się 11 listopada w warszawskim klubie Palladium.
Środową konferencję rozpoczęło wystąpienie premiera Tadeusza Mazowieckiego, który mówiąc o niepodległości odzyskanej ponad 20 lat temu podkreślił, że najważniejsze w zrywie 1989 roku były zmiany w samym społeczeństwie, jego dojrzałość, by wprowadzić ideę suwerenności w życie i wiara w to, że może się udać. Przywołał także słowa Ignacego Jana Paderewskiego o tym, że to „nie zdolności lecz umiejętności tworzą cywilizację”. W kolejnym wystąpieniu prof. Kuźniar omówił kwestie bezpieczeństwa ekonomicznego kraju i jego bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo państwa. Następnie krótki wykład o samoświadomości Polaków, poczuciu tożsamości i roli kapitału kulturowego oraz społecznego wygłosił dr Jan Szomburg. Pierwszą część panelu zakończyło wystąpienie poseł Jadwigi Zakrzewskiej i podsumowanie debaty moderowane przez dr. Jerzego Niepsuja z Uniwersytetu Kardynała Stefan Wyszyńskiego.
W drugiej części konferencji przedstawiono wyniki badań naukowych dotyczących patriotyzmu Polaków wykonanych przy wsparciu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Omówił je prof. Jacek Wójcik z SGH. W gronie wykładowców Szkoły Głównej Handlowej, UW i UKSW oraz założycieli Fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości dyskutowano także o nowoczesnych formach patriotyzmu i przedsiębiorczości.
Kolejnym wydarzeniem w ramach projektu „Rock Niepodległości” był koncert rockowy zorganizowany 11 listopada w klubie Palladium. Wystąpiły na nim trzy zespoły: Magnetar, Sebastian Riedel z grupą Cree oraz wykonawcy z Rock&Chopin. Każdy z zespołów rozpoczął swój koncert od wykonania jednego utworu patriotycznego we własnej aranżacji. W trakcie koncertu wyświetlono również film o odzyskaniu Niepodległości i drugi, poświęcony młodym przediębiorcom. Ostatnim punktem imprezy była premiera Gitary Rock Niepodległości i występ grupy rockowej zainspirowanej muzyką Fryderyka Chopina.
Agencja Mienia Wojskowego w ramach swojej działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) stara się wspierać projekty promujące polskie Siły Zbrojne i postawy patriotyczne. Tylko w 2010 roku wzięła udział w blisko 30 imprezach organizowanych we współpracy z MON, wojskiem i instytucjami działającymi nas rzecz polskiej armii. AMW jako instytucja zaangażowana w promocję wartości patriotycznych została partnerem projektu „Rock Niepodległości" zorganizowanego z okazji Święta Niepodległości pod patronatem honorowym Ministra Obrony Narodowej, bo wspiera inicjatywy, których celem jest popularyzacja postaw patriotycznych, obronności oraz edukacji obywatelskiej. Projekt "Rock Niepodległości" doskonale łączy w sobie tradycję z nowoczesnością i ma duże szanse, by trafić ze swoim przesłaniem do wielu młodych Polaków.
Środową konferencję rozpoczęło wystąpienie premiera Tadeusza Mazowieckiego, który mówiąc o niepodległości odzyskanej ponad 20 lat temu podkreślił, że najważniejsze w zrywie 1989 roku były zmiany w samym społeczeństwie, jego dojrzałość, by wprowadzić ideę suwerenności w życie i wiara w to, że może się udać. Przywołał także słowa Ignacego Jana Paderewskiego o tym, że to „nie zdolności lecz umiejętności tworzą cywilizację”. W kolejnym wystąpieniu prof. Kuźniar omówił kwestie bezpieczeństwa ekonomicznego kraju i jego bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo państwa. Następnie krótki wykład o samoświadomości Polaków, poczuciu tożsamości i roli kapitału kulturowego oraz społecznego wygłosił dr Jan Szomburg. Pierwszą część panelu zakończyło wystąpienie poseł Jadwigi Zakrzewskiej i podsumowanie debaty moderowane przez dr. Jerzego Niepsuja z Uniwersytetu Kardynała Stefan Wyszyńskiego.
W drugiej części konferencji przedstawiono wyniki badań naukowych dotyczących patriotyzmu Polaków wykonanych przy wsparciu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Omówił je prof. Jacek Wójcik z SGH. W gronie wykładowców Szkoły Głównej Handlowej, UW i UKSW oraz założycieli Fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości dyskutowano także o nowoczesnych formach patriotyzmu i przedsiębiorczości.
Kolejnym wydarzeniem w ramach projektu „Rock Niepodległości” był koncert rockowy zorganizowany 11 listopada w klubie Palladium. Wystąpiły na nim trzy zespoły: Magnetar, Sebastian Riedel z grupą Cree oraz wykonawcy z Rock&Chopin. Każdy z zespołów rozpoczął swój koncert od wykonania jednego utworu patriotycznego we własnej aranżacji. W trakcie koncertu wyświetlono również film o odzyskaniu Niepodległości i drugi, poświęcony młodym przediębiorcom. Ostatnim punktem imprezy była premiera Gitary Rock Niepodległości i występ grupy rockowej zainspirowanej muzyką Fryderyka Chopina.
Agencja Mienia Wojskowego w ramach swojej działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) stara się wspierać projekty promujące polskie Siły Zbrojne i postawy patriotyczne. Tylko w 2010 roku wzięła udział w blisko 30 imprezach organizowanych we współpracy z MON, wojskiem i instytucjami działającymi nas rzecz polskiej armii. AMW jako instytucja zaangażowana w promocję wartości patriotycznych została partnerem projektu „Rock Niepodległości" zorganizowanego z okazji Święta Niepodległości pod patronatem honorowym Ministra Obrony Narodowej, bo wspiera inicjatywy, których celem jest popularyzacja postaw patriotycznych, obronności oraz edukacji obywatelskiej. Projekt "Rock Niepodległości" doskonale łączy w sobie tradycję z nowoczesnością i ma duże szanse, by trafić ze swoim przesłaniem do wielu młodych Polaków.