Agencja Mienia Wojskowego po raz kolejny wzięła udział w organizacji rekonstrukcji historycznej „Kierunek Berlin – Operacja Łużycka”, która odbyła się w Twierdzy Modlin w pierwszy majowy weekend. Głównym punktem programu był niedzielny pokaz batalistyczny - inscenizacja walk, jakie stoczyła 2 Armia Wojska Polskiego z niemieckimi oddziałami idącymi z odsieczą oblężonemu Berlinowi. Dzięki wielu atrakcjom – w tym tradycyjnie towarzyszącej rekonstrukcjom Giełdzie Militariów – impreza cieszyła się wyjątkowo dużym zainteresowaniem. W ciągu trzech dni Twierdzę Modlin odwiedziło kilkanaście tysięcy osób.
AMW dołączając do grona sponsorów ponownie objęła oficjalny patronat nad inscenizacją historyczną zorganizowaną od 1-3 maja br. przez Fundację Park Militarny Twierdzy Modlin. Dzięki temu już po raz czwarty teren modlińskiej twierdzy zamienił się w arenę zaciekłych walk odtworzonych w najdrobniejszych szczegółach przez kilka Grup Rekonstrukcji Historycznych przybyłych z całej Polski. W niedzielę, przez blisko trzy godziny, publiczność mogła obserwować boje, jakie toczone były między polską i niemiecką armią w ramach „Operacji Łużyckiej”. Udział w inscenizacji wzięło ponad 200 rekonstruktorów, co znacząco wpłynęło na atrakcyjność widowiska. Rozmach organizacyjny pokazu i niezwykła historia samej fortyfikacji przyciągnęły do Modlina nie tylko pasjonatów militariów i fortyfikacji, ale też całe rodziny z dziećmi, które w ten sposób postanowiły spędzić majówkę. Wśród miłośników wojskowego ekwipunku dużą popularnością cieszyła się Giełda Militariów, na której można było kupić między innymi: hełmy wojskowe, płaszcze, czapki, plecaki, apteczki czy latarki.
Widowiskowe pokazy zyskały już stałą grupę wiernych zwolenników, a sama Twierdza przez cały rok przyciąga rzesze turystów. Udział Agencji Mienia Wojskowego jako głównego sponsora imprezy to nie tylko dobry sposób na promocję polskiej tradycji wojskowej, ale również samej Cytadeli w Twierdzy Modlin, która jesienią 2009 roku po raz trzeci trafi pod młotek.
AMW dołączając do grona sponsorów ponownie objęła oficjalny patronat nad inscenizacją historyczną zorganizowaną od 1-3 maja br. przez Fundację Park Militarny Twierdzy Modlin. Dzięki temu już po raz czwarty teren modlińskiej twierdzy zamienił się w arenę zaciekłych walk odtworzonych w najdrobniejszych szczegółach przez kilka Grup Rekonstrukcji Historycznych przybyłych z całej Polski. W niedzielę, przez blisko trzy godziny, publiczność mogła obserwować boje, jakie toczone były między polską i niemiecką armią w ramach „Operacji Łużyckiej”. Udział w inscenizacji wzięło ponad 200 rekonstruktorów, co znacząco wpłynęło na atrakcyjność widowiska. Rozmach organizacyjny pokazu i niezwykła historia samej fortyfikacji przyciągnęły do Modlina nie tylko pasjonatów militariów i fortyfikacji, ale też całe rodziny z dziećmi, które w ten sposób postanowiły spędzić majówkę. Wśród miłośników wojskowego ekwipunku dużą popularnością cieszyła się Giełda Militariów, na której można było kupić między innymi: hełmy wojskowe, płaszcze, czapki, plecaki, apteczki czy latarki.
Widowiskowe pokazy zyskały już stałą grupę wiernych zwolenników, a sama Twierdza przez cały rok przyciąga rzesze turystów. Udział Agencji Mienia Wojskowego jako głównego sponsora imprezy to nie tylko dobry sposób na promocję polskiej tradycji wojskowej, ale również samej Cytadeli w Twierdzy Modlin, która jesienią 2009 roku po raz trzeci trafi pod młotek.