Plenerowe imprezy militarne organizowane w nadbałtyckich miejscowościach to doskonała okazja do sprzedaży sprzętu oferowanego przez Agencję Mienia Wojskowego. W Darłowie, gdzie przez tydzień trwał Międzynarodowy Zlot Historycznych Pojazdów Wojskowych, AMW była wystawcą i sponsorem głównym imprezy. Charakterystyczny niebiesko-biały namiot Agencji Mienia Wojskowego znalazł również swoją bezpieczną przystań podczas The Tall Ships’ Races w Gdyni. Okazją do zakupów dla miłośników wojskowego asortymentu był też V Kołobrzeski Piknik Militarny i Służb Mundurowych. Wszystkie wydarzenia odwiedziło kilkanaście tysięcy turystów, a do stoiska Agencji ustawiały się długie kolejki.
Cykl imprez rozpoczął się od XI Międzynarodowego Zlotu Historycznych Pojazdów Wojskowych w Darłówku, zlokalizowanym u ujścia rzeki Wieprzy na tzw. „Patelni” pomiędzy Morzem Bałtyckim, parkiem wodnym i pobliską farmą wiatraków. Tygodniowa impreza otworzyła sezon turystyczny w Darłowie i ściągnęła do miasta liczne rzesze turystów oraz kolekcjonerów z kraju i zagranicy. W zlocie wzięło udział około tysiąca miłośników militariów ze swoimi pojazdami wojskowymi z wielu zakątków Europy. Uczestnicy imprezy mieli okazję obejrzeć m.in.: amerykański czołg Sherman, przedwojenne motocykle, ruchome wyrzutnie pocisków kierowanych, pojazdy opancerzone wielu armii, czołgi niemieckie i rosyjskie, paradę wozów militarnych, inscenizacje grup rekonstrukcyjnych oraz pokaz wodowania bezzałogowej łodzi podwodnej. W czasie dwudniowego kiermaszu pracownicy szczecińskiego Oddziału Terenowego AMW sprzedali 732 sztuk sprzętu ruchomego. Największą popularnością cieszyły się tradycyjnie hełmy, bluzy polowe, manierki i menażki, paski parciane oraz peleryny-namioty.
Kolejną imprezą z udziałem AMW była czwarta edycja The Tall Ships’ Race w Gdyni, gdzie licznie zgromadzona publiczność mogła podziwiać w porcie najbardziej widowiskowe i największe żaglowce. Do Trójmiasta na jedną z najważniejszych imprez żeglarskich w Europie przypłynęło aż 101 jednostek, w tym 20 okrętów klasy A i 80 mniejszych z załogami z 17 krajów. Zlot żaglowców przyciągnął prawdziwe tłumy oraz wielu dziennikarzy z polskich i zagranicznych redakcji. Wysoka frekwencja przełożyła się również na spore zainteresowanie ofertą AMW, a stoisko sprzedażowe odwiedzali nie tylko amatorzy militariów i kolekcjonerzy typowo wojskowego asortymentu, ale też liczni turyści, którym śpiwory i plecaki z pewnością przydadzą się podczas wakacyjnych wojaży.
W połowie lipca na byłym poligonie wojskowym odbył się V Kołobrzeski Piknik Militarny i Służb Mundurowych. Agencja Mienia Wojskowego była jednym z partnerów imprezy. Głównym celem pokazów plenerowych była promocja obronności i tradycji Wojska Polskiego oraz prezentacja wyposażenia i umiejętności Sił Zbrojnych RP. 40 eskadra lotnictwa taktycznego ze Świdwina zaprezentowała przeloty samolotami Su-22, a Centrum Szkolenia Sił Powietrznych z Koszalina przygotowało pokaz działania naziemnego zespołu przeciwlotniczego w czasie odpierania ataku z powietrza. Podczas imprezy na „czołgowisku” odbywały się w pokazy przejazdów wozów bojowych, inscenizacje walki polowej i rozbrajania ładunków wybuchowych, a także grupowe przejażdżki sprzętem transportowym. Relację z kołobrzeskiego wydarzenia można było oglądać w telewizji lokalnej oraz na specjalnym informacyjnym portalu internetowym miasta Kołobrzeg.
Obecnie AMW przygotowuje się do udziału w kolejnych imprezach plenerowych. Na początku sierpnia biało-niebieski namiot Agencji stanie w Bielsku-Białej podczas Międzynarodowej Parady Militarnej „Operacja Południe” (1-2 sierpnia 2009 roku), w połowie miesiąca na Festynie Żołnierskim w Łazienkach zorganizowanym w ramach oficjalnych obchodów święta Wojska Polskiego, a 29 i 30 sierpnia br. na Airshow w Radomiu.
Cykl imprez rozpoczął się od XI Międzynarodowego Zlotu Historycznych Pojazdów Wojskowych w Darłówku, zlokalizowanym u ujścia rzeki Wieprzy na tzw. „Patelni” pomiędzy Morzem Bałtyckim, parkiem wodnym i pobliską farmą wiatraków. Tygodniowa impreza otworzyła sezon turystyczny w Darłowie i ściągnęła do miasta liczne rzesze turystów oraz kolekcjonerów z kraju i zagranicy. W zlocie wzięło udział około tysiąca miłośników militariów ze swoimi pojazdami wojskowymi z wielu zakątków Europy. Uczestnicy imprezy mieli okazję obejrzeć m.in.: amerykański czołg Sherman, przedwojenne motocykle, ruchome wyrzutnie pocisków kierowanych, pojazdy opancerzone wielu armii, czołgi niemieckie i rosyjskie, paradę wozów militarnych, inscenizacje grup rekonstrukcyjnych oraz pokaz wodowania bezzałogowej łodzi podwodnej. W czasie dwudniowego kiermaszu pracownicy szczecińskiego Oddziału Terenowego AMW sprzedali 732 sztuk sprzętu ruchomego. Największą popularnością cieszyły się tradycyjnie hełmy, bluzy polowe, manierki i menażki, paski parciane oraz peleryny-namioty.
Kolejną imprezą z udziałem AMW była czwarta edycja The Tall Ships’ Race w Gdyni, gdzie licznie zgromadzona publiczność mogła podziwiać w porcie najbardziej widowiskowe i największe żaglowce. Do Trójmiasta na jedną z najważniejszych imprez żeglarskich w Europie przypłynęło aż 101 jednostek, w tym 20 okrętów klasy A i 80 mniejszych z załogami z 17 krajów. Zlot żaglowców przyciągnął prawdziwe tłumy oraz wielu dziennikarzy z polskich i zagranicznych redakcji. Wysoka frekwencja przełożyła się również na spore zainteresowanie ofertą AMW, a stoisko sprzedażowe odwiedzali nie tylko amatorzy militariów i kolekcjonerzy typowo wojskowego asortymentu, ale też liczni turyści, którym śpiwory i plecaki z pewnością przydadzą się podczas wakacyjnych wojaży.
W połowie lipca na byłym poligonie wojskowym odbył się V Kołobrzeski Piknik Militarny i Służb Mundurowych. Agencja Mienia Wojskowego była jednym z partnerów imprezy. Głównym celem pokazów plenerowych była promocja obronności i tradycji Wojska Polskiego oraz prezentacja wyposażenia i umiejętności Sił Zbrojnych RP. 40 eskadra lotnictwa taktycznego ze Świdwina zaprezentowała przeloty samolotami Su-22, a Centrum Szkolenia Sił Powietrznych z Koszalina przygotowało pokaz działania naziemnego zespołu przeciwlotniczego w czasie odpierania ataku z powietrza. Podczas imprezy na „czołgowisku” odbywały się w pokazy przejazdów wozów bojowych, inscenizacje walki polowej i rozbrajania ładunków wybuchowych, a także grupowe przejażdżki sprzętem transportowym. Relację z kołobrzeskiego wydarzenia można było oglądać w telewizji lokalnej oraz na specjalnym informacyjnym portalu internetowym miasta Kołobrzeg.
Obecnie AMW przygotowuje się do udziału w kolejnych imprezach plenerowych. Na początku sierpnia biało-niebieski namiot Agencji stanie w Bielsku-Białej podczas Międzynarodowej Parady Militarnej „Operacja Południe” (1-2 sierpnia 2009 roku), w połowie miesiąca na Festynie Żołnierskim w Łazienkach zorganizowanym w ramach oficjalnych obchodów święta Wojska Polskiego, a 29 i 30 sierpnia br. na Airshow w Radomiu.