AMW na D-Day Hell 2009

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
25 sierpnia 2009

Sezon letni to czas imprez plenerowych, w tym cieszących się niesłabnącym zainteresowaniem pikników lotniczych i militarnych. Udział w nich to dla Agencji Mienia Wojskowego doskonała okazja do zaprezentowania i promowania swojej oferty. Kolejnym wydarzeniem, na którym znalazł się niebiesko-biały namiot AMW był odbywający się między 17 a 23 sierpnia br. na półwyspie helskim D-Day Hell. Tegoroczna edycja imprezy upamiętniającej lądowanie aliantów w Normandii w czerwcu 1944 miała szczególny charakter, ponieważ przypadła w 65 rocznicę ofensywy, która zadecydowała o przyszłych losach II wojny światowej.

Przez sześć sierpniowych dni helski cypel zamienił się w normandzkie plaże, a miejskie uliczki zapełniły się członkami grup rekonstrukcji historycznych oraz autentycznymi pojazdami z tamtych czasów. Nadmorskie położenie, szerokie piaszczyste plaże i rozsiane po okolicy betonowe bunkry to wymarzone miejsce do przedstawienia największej operacji desantowej w historii. Organizatorzy postarali się o zapewnienie mieszkańcom i turystom jak największej liczby atrakcji. Głównym punktem imprezy była inscenizacja alianckiego lądowania i walk, jakie miały miejsce latem 1944 roku w Normandii. Spektakularne widowisko zostało urozmaicone pokazem desantu grupy spadochroniarzy oraz alianckiej piechoty morskiej, która dokonała go z prawdziwej amfibii. Wszystkie rekonstrukcje miały charakter dynamiczny i zostały odtworzone z wyjątkową dbałością o szczegóły. Pokazom towarzyszyła odpowiednia oprawa techniczna, użyto także efektów pirotechnicznych, dźwiękowych i świetlnych. Oprócz tego zgromadzona publiczność mogła podziwiać krótkie inscenizacje militarne, a także strzelanki i potyczki. Na uwagę zasługiwały też doskonale wykonane mundury, które do złudzenia przypominały oryginały, jak i odrestaurowany sprzęt wojskowy z tamtego okresu.

Duże zainteresowanie odbywającym się na Helu wydarzeniem przełożyło się także na długie kolejki, jakie ustawiały się przed stoiskiem AMW – jednego ze sponsorów tego przedsięwzięcia. Sprzedaż wycofanego z użycia sprzętu wojskowego stał się już znakiem rozpoznawczym Agencji podczas imprez plenerowych i rekonstrukcji historycznych. Spośród bogatej oferty, jaką Agencja Mienia Wojskowego zaprezentowała na D-Day Hell, największą popularnością cieszyły się hełmy w kolorze khaki, bluzy marynarskie oraz oznaki korpusów wojskowych. Miłośnicy militariów mogli także zaopatrzyć się w kurtki, koszule, plecaki i zasobniki. W ciągu trzech dni obecności AMW na imprezie, jej biało-niebieski namiot odwiedziło przeszło półtora tysiąca osób. Patronem medialnym przedsięwzięcia było Tvn Discovery Historia.

Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia

Zobacz także

19.11.2024 Dawny komisariat w Adamowie niedaleko Zamościa idzie pod młotek. Kup... 14.11.2024 Nowe mieszkania dla żołnierzy w Nowej Dębie 25.09.2024 Agencja na International Construction Business Meeting w Łodzi 24.09.2024 Drugie miejsce AMW w ogólnopolskim konkursie „Inwestycja Roku” 19.09.2024 AMW pomaga ofiarom powodzi
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...
PRZEJDŹ DO ANKIETY