Agencja Mienia Wojskowego zaangażowała się w kampanie społeczne „Wrocław bez barier” i „Nie ma barier. Dolny Śląsk” realizowane na rzecz niepełnosprawnych. 18 czerwca na wrocławskim rynku pojawiły się dwa nowe pomniki krasnali – niewidomego i głuchoniemego. Niepełnosprawne skrzaty stanęły obok „W-skersa” – krasnala na wózku inwalidzkim, by wspólnie walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami, ucząc jednocześnie mieszkańców miasta otwartości i tolerancji. Uroczystość odsłonięcia figurek poprowadził pracownik sekcji marketingu wrocławskiego Oddziału Terenowego AMW Bartłomiej Skrzyński. Wśród zaproszonych gości był pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych – minister Jarosław Duda, poseł Sławomir Piechota – przewodniczący Rady Programowej Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych (WSON) i prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Dwa nowe krasnale przybyły do miasta na zaproszenie Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych i są specjalnymi ambasadorami kampanii "Wrocław bez barier". Akcja pod specjalnym patronatem prezydenta Wrocławia i Arcybiskupa Mariana Gołębiewskiego trwa już 4 lata. – Z wielką radością przyjmuję takie działania i pomysły. Wiem, że dzięki nim nasze miasto staje się bardziej otwarte – podkreślał podczas uroczystości prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. W grudniu ubiegłego roku w centrum Wrocławia, przy przejściu podziemnym na ulicy Świdnickiej, został odsłonięty pierwszy niepełnosprawny krasnal „W-skers”. Nazwa skrzata wywodzi się od nazwy „W-skersi”, programu emitowanego w TVP, którego pomysłodawcą i autorem jest Bartłomiej Skrzyński. Kampania społeczna „Wrocław bez barier” ma łamać negatywny stereotyp niepełnosprawnych, kojarzonych zwykle jako osoby mniej kompetentne, gorzej wykształcone, egzystujące bez możliwości realizowania swoich pasji w życiu społecznym i zawodowym.
Działania Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych spotkały się z poparciem kierownictwa Agencji Mienia Wojskowego, która realizuje własną politykę w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Głównym inicjatorem aktywności wrocławskiego Oddziału Terenowego AMW jest Bartłomiej Skrzyński, który w ubiegłym roku podjął pracę w sekcji marketingu. Co ważne, jak podkreśla on sam, ani podczas rekrutacji, ani później, w codziennej pracy nikt nie patrzył na niego przez pryzmat wózka inwalidzkiego, na którym się porusza. Postanowił on napisać projekt współpracy Agencji Mienia Wojskowego z Wrocławskim Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych, który zyskał akceptację kierownictwa AMW. – Cieszymy się, że znaleźliśmy kolejnego, solidnego partnera. Co ważne poprzez wspieranie takich inicjatyw pozytywnie zmienia się także wizerunek sponsora, w tym wypadku AMW, jako otwartej na działania społeczne wspierające osoby niepełnosprawne – podkreślał Tadeusz Krasoń, prezes WSON.
Odsłonięcie krasnali głuchoniemego i niewidomego: Z mikrofonem Bartłomiej Skrzyński, pracownik Sekcji Marketingu OT AMW Wrocław, obok Sławomir Piechota, poseł na Sejm, za nimi stoją: Katarzyna Mrzygłocka, posłanka, Jarosław Duda sekretarz stanu i Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, a także Tadeusz Krasoń, prezes Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. (fot. Zbigniew Skrzyński)
Rodzina wrocławskich krasnali powiększyła się o kolejne postaci głuchoniemego i niewidomego, pierwszy z lewej to „W-skers”, odsłonięty w grudniu 2007 roku. (fot. Zbigniew Skrzyński)
O wrocławskich krasnalach opowiada Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. (fot. Zbigniew Skrzyński)
Dwa nowe krasnale przybyły do miasta na zaproszenie Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych i są specjalnymi ambasadorami kampanii "Wrocław bez barier". Akcja pod specjalnym patronatem prezydenta Wrocławia i Arcybiskupa Mariana Gołębiewskiego trwa już 4 lata. – Z wielką radością przyjmuję takie działania i pomysły. Wiem, że dzięki nim nasze miasto staje się bardziej otwarte – podkreślał podczas uroczystości prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. W grudniu ubiegłego roku w centrum Wrocławia, przy przejściu podziemnym na ulicy Świdnickiej, został odsłonięty pierwszy niepełnosprawny krasnal „W-skers”. Nazwa skrzata wywodzi się od nazwy „W-skersi”, programu emitowanego w TVP, którego pomysłodawcą i autorem jest Bartłomiej Skrzyński. Kampania społeczna „Wrocław bez barier” ma łamać negatywny stereotyp niepełnosprawnych, kojarzonych zwykle jako osoby mniej kompetentne, gorzej wykształcone, egzystujące bez możliwości realizowania swoich pasji w życiu społecznym i zawodowym.
Działania Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych spotkały się z poparciem kierownictwa Agencji Mienia Wojskowego, która realizuje własną politykę w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Głównym inicjatorem aktywności wrocławskiego Oddziału Terenowego AMW jest Bartłomiej Skrzyński, który w ubiegłym roku podjął pracę w sekcji marketingu. Co ważne, jak podkreśla on sam, ani podczas rekrutacji, ani później, w codziennej pracy nikt nie patrzył na niego przez pryzmat wózka inwalidzkiego, na którym się porusza. Postanowił on napisać projekt współpracy Agencji Mienia Wojskowego z Wrocławskim Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych, który zyskał akceptację kierownictwa AMW. – Cieszymy się, że znaleźliśmy kolejnego, solidnego partnera. Co ważne poprzez wspieranie takich inicjatyw pozytywnie zmienia się także wizerunek sponsora, w tym wypadku AMW, jako otwartej na działania społeczne wspierające osoby niepełnosprawne – podkreślał Tadeusz Krasoń, prezes WSON.
Odsłonięcie krasnali głuchoniemego i niewidomego: Z mikrofonem Bartłomiej Skrzyński, pracownik Sekcji Marketingu OT AMW Wrocław, obok Sławomir Piechota, poseł na Sejm, za nimi stoją: Katarzyna Mrzygłocka, posłanka, Jarosław Duda sekretarz stanu i Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, a także Tadeusz Krasoń, prezes Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. (fot. Zbigniew Skrzyński)
Rodzina wrocławskich krasnali powiększyła się o kolejne postaci głuchoniemego i niewidomego, pierwszy z lewej to „W-skers”, odsłonięty w grudniu 2007 roku. (fot. Zbigniew Skrzyński)
O wrocławskich krasnalach opowiada Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. (fot. Zbigniew Skrzyński)