Koniec sierpnia na Helu to pokaz żywej historii i prawdziwa podróż w czasie. W trakcie trwającej ponad tydzień imprezy D-DAY HEL miasteczko opanowali miłośnicy militariów oraz grupy rekonstrukcyjne, oddając klimat lat 40-tych ubiegłego wieku. Na miejscu obecni byli również pracownicy gdyńskiego Oddziału Regionalnego Agencji Mienia Wojskowego, którzy prowadzili sprzedaż wycofanego z użycia sprzętu wojskowego, artykułów mundurowych oraz promowali ofertę powojskowych nieruchomości.
Tegoroczna, 11 już edycja D-DAY HEL przyciągnęła setki widzów, którzy mogli poznać i podziwiać historyczny sprzęt i pojazdy pancerne, a także obejrzeć inscenizacje nawiązujące do walk prowadzonych na froncie zachodnim podczas II wojny światowej. Punktem kulminacyjnym spotkania militarnego była sobotnia rekonstrukcja lądowania aliantów na plaży Omaha 6 czerwca 1944 roku.
Tradycyjnie na imprezie pojawił się również biało-niebieski namiot Agencji Mienia Wojskowego, w którym pracownicy gdyńskiego oddziału prowadzili sprzedaż wycofanego z wojska ekwipunku oraz odpowiadali na pytania dotyczące sprzętu i nieruchomości z zasobu AMW.
Przez dwa dni stoisko agencyjne odwiedziło niemal tysiąc osób, z czego ponad 390 dokonało zakupów. Kwota ze sprzedaży mienia przekroczyła 25,5 tys. złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się torby: wojskowe ‘chlebaki’ oraz brezentowe ‘raportówki’. Klienci chętnie kupowali również odzież wojskową: koszulki, dresy, paski, peleryny i szalokominiarki, a także kombinezony pilota i marynarskie mundury. Sprzedano też wszystkie hełmy i okulary przyćmiewające.
Zyski ze sprzedaży wycofanego z wojska sprzętu i artykułów mundurowych AMW tradycyjnie przekaże na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.