EUROSATORY 2016 z udziałem AMW

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
17 czerwca 2016

W Paryżu trwają właśnie największe targi zbrojeniowe na świecie - Eurosatory 2016. W tym roku wśród wystawców jest również Agencja Mienia Wojskowego. Organizowany co dwa lata salon przemysłu obronnego to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie. Podczas poprzedniej edycji pojawiło się tutaj ponad 1500 firm z blisko 60 krajów. Każdorazowo wydarzenie odwiedza średnio ok. 50 tysięcy osób z całego świata zainteresowanych najnowszymi trendami technologicznymi na rynku zbrojeniowym, w tym oficjalne delegacje z niemal 90 państw i setki dziennikarzy.  

 

Paryskie targi Eurosatory to jedno z najważniejszych i największych wydarzeń wystawienniczych branży zbrojeniowej. Spotkanie jest doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszą ofertą podmiotów zajmujących się szeroko pojętym bezpieczeństwem i obronnością. To również niepowtarzalna szansa do obserwacji i analizy tego, w jakim kierunku rozwijają się największe i najsilniejsze armie świata. Podczas targów obecni są najpoważniejsi przedstawiciele przemysłu zbrojeniowego z Europy i ze świata, którzy prezentują tu swoje najnowsze rozwiązania przeznaczone przede wszystkim dla wojska.

 

Nowością tegorocznej odsłony jest UGS show poświęcony systemom bezzałogowych statków powietrznych (Unmanned Global Systems). Chodzi o używane obecnie modele, jak i te, które są dopiero w fazie projektowej lub na etapie testów. Na targach prezentowane są „bezzałogowce” przeznaczone zarówno do celów cywilnych, jak i obronnych. Nowością  imprezy jest także tematyczna ekspozycja 30 wystawców - CyberDEF-CyberSEC, dedykowana obronie przed cyberterroryzmem, działaniom prewencyjnym i obronnym w cyberprzestrzeni, wspomagana przez obecność międzynarodowych specjalistów oraz warsztaty poświęcone wspomnianej tematyce.

 

Podczas tegorocznej odsłony wydarzenia swoją ofertę prezentuje także Agencja Mienia Wojskowego. Udział AMW w targach wiąże się z nowymi zadaniami w zakresie obrotu wojskowym sprzętem i uzbrojeniem na rynkach międzynarodowych. Większe kompetencje to efekt zmian, wprowadzonych ustawą o Agencji Mienia Wojskowego z  10 lipca 2015 roku. - Eurosatory to dla Agencji przede wszystkim możliwość przedstawienia aktualnej oferty i spotkania w jednym miejscu ze wszystkimi istotnymi kontrahentami. AMW od ubiegłego roku jest koordynatorem umów międzyrządowych inicjowanych przez resort obrony narodowej. Negocjujemy z zagranicznymi klientami warunki umowy i ceny. Po podpisaniu kontraktu odpowiadamy też za przekazanie sprzętu końcowemu użytkownikowi oraz wszystkie prowadzone rozliczenia. - mówi p.o. prezes AMW Mateusz Mroz. Rola Agencji koncentruje się dziś również na zwiększeniu zysku ze sprzedaży broni i amunicji, zbędnej już polskiemu wojsku i służbom mundurowym, poprzez ograniczanie roli pośredników. Stąd nasza obecność na Eurosatorach – dodaje prezes Mroz.

 

Targi Eurosatory 2016 potrwają łącznie pięć dni (13 – 17 czerwca br.). W tym roku tematem przewodnim jest sprzęt i uzbrojenie przeznaczone głównie dla wojsk lądowych. Kolejną odsłonę paryskich targów zbrojeniowych zaplanowano w 2018 roku.


Zobacz poprzednie zdjęcia
Zobacz następne zdjęcia Wyświetl galerię
zamknij galerię
Zobacz poprzednie zdjęcia Zobacz następne zdjęcia
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY