Oddział Regionalny Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Poznaniu przypomina mieszkańcom budynków pozostających w dyspozycji Agencji, że od dnia 01.07.2013 roku zmieniły się zasady odbioru odpadów komunalnych. Obowiązek ten przejęły gminy. Powyższe regulacje wynikają z ustawy z dnia 13.09.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. z 2012 r. Dz. U. poz. 391 ze zm.) oraz aktów prawa miejscowego. Zgodnie z powyższymi przepisami mieszkańcy zasobów WAM wnoszą opłaty za selektywną zbiórkę odpadów komunalnych. Podczas przeprowadzonych przez Straż Miejską kontroli oraz zgłoszeń samych lokatorów stwierdzono, iż odpady nie są zbierane w sposób selektywny, a przedmioty wielkogabarytowe wyrzucane są i składowane w okolice miejsc, w których usytuowane są kontenery przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów, co jest to zabronione.
Agencja informuje, że mieszkańcy odpowiadają za przedmioty wielkogabarytowe i są zobowiązani we własnym zakresie wywieźć je do wyznaczonych do tego celu miejsc (informacje o ich lokalizacji znajdują się na stronach internetowych właściwych terytorialnie gmin i związków międzygminnych, np. w przypadku Aglomeracji Poznańskiej: www.gopad.org.pl. Nadmieniamy również, że jeżeli mieszkańcy nie będą przestrzegać powyższych zasad, Agencja zmuszona będzie do zmian w naliczeniach opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, co będzie się wiązać z podwyższeniem opłat wskutek zastosowania stawek za zbieranie i odbiór odpadów komunalnych w sposób nieselektywny.
Jednocześnie informujemy, iż zasady pozbywania się tzw. odpadów wielkogabarytowych i częstotliwość zbiórek określają regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie danej gminy, a niewykonanie obowiązków wynikających z tych regulaminów stanowi wykroczenie, za które może być nałożona kara grzywny.